بااقتصاد
1400/11/23
13:27
سیمان و زعفران نگین برترین های بازار گواهی سپرده کالایی شدند

در جریان معاملات هفته منتهی به ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰، سیمان و زعفران نگین به ترتیب با کسب سهم ۶۱ و ۵۳ درصدی از حجم و ارزش معاملات در بالاترین جایگاه بازار از نظر متغیرهای مذکور ایستادند.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، در جریان معاملات هفته منتهی به ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ معامله گران در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران تعداد ۱۴ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۴۲۰ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۳۰۲۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال خرید و فروش کردند و سیمان و زعفران نگین به ترتیب با کسب سهم ۶۱ و ۵۳ درصدی از حجم و ارزش معاملات در بالاترین جایگاه بازار از نظر متغیرهای مذکور ایستادند.


طی هفته ای که گذشت ۹ میلیون و ۱۶۸ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش تقریبی ۵۱ میلیارد ریالی دادوستد شد. دارایی مذکور ۶۱ درصد از حجم و ۲ درصد از ارزش کل بازار هفتگی را به خود اختصاص داد و رتبه اول حجم معاملات را کسب کرد.


۴ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۲۲۰ گواهی سپرده زعفران نگین نیز در حالی به فروش رسید که ارزش ۱۵۸۸ میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریالی برای این دارایی رقم خورد. با این عملکرد، زعفران نگین ۵۳ درصد از ارزش کل معاملات را به دست آورد و در جایگاه نخست بازار از نظر متغیر مذکور ایستاد. ۳۱ درصد از درصد حجم کل معاملات نیز توسط این دارایی به ثبت رسید.


یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزشی حدود ۱۳۶۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال در بازار مورد معامله قرار گرفت که ۴۵ درصد از ارزش و ۸ درصد از حجم کل معاملات را در پی داشت.


در هفته مورد بررسی، ۳۰ هزار و ۵۶ گواهی سپرده برنج نیز به ارزش نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال معامله شد.


در نمادهای معاملاتی گواهی سپرده زیره سبز، نخود و کشمش در مجموع ۶۴۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزشی بیش از ۵۳۰ میلیون ریال خرید و فروش شد.


انتهای خبر

0
0