همفکران
1400/06/23
09:13
تغییر سهام سهامداران عمده/ حامیان بازار چه کسانی هستند؟

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در بانکی‌ها، نسبت به چند روز گذشته استقبال کمتری صورت گرفت، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان نزدیک به ۱۰ میلیون از سهام بانک پارسیان را و صندوق بازار گردانی پست‌بانک ایران بیش از یک‌میلیون از سهام پست‌بانک ایران را خریداری کرد، صندوق بازار گردانی گروه دی نیز ۶ میلیون از سهام بانک دی و شرکت سرمایه‌گذاری سایه‌گستر سرمایه نیز یک‌میلیون از سهام بانک سرمایه را خریداری کردند.


در دارویی‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی تجارت ۱۳ میلیون، ستاد اجرایی فرمان امام یک‌میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا بیش از ۳ میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کردند، شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان نزدیک به ۳ میلیون از سهام داروسازی زاگرس فارمد پارس را خریداری کرد.


اما در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی همچنان خریدار سهام فولاد مبارکه اصفهان است، این مجموعه که روز معاملاتی گذشته ۹۶ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد بود مجددا ۲۴ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرد، شرکت توسعه پیشرو رفاه پردیس ۲ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری توکا فولاد و شرکت ارزش‌آفرینان میلاد ۹ میلیون از سهام توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد و شرکت صبا میهن ۳ میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری کرد.


شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان ۲۰ میلیون از سهام ملی صنایع مس را بفروش رساند همچنین شرکت سرمایه‌گذاری راهیان سهام یک‌میلیون از سهام صنایع مس افق کرمان را بفروش رساند.


در سیمانی‌ها، صندوق بازار گردانی سینا بهگزین یک‌میلیون از سهام سیمان ایلام را بفروش رساند، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان یک‌میلیون از سهام سیمان مازندران را خریداری کرد.


در خودرویی‌ها شرکت سرمایه‌گذاری سمند ۲ میلیون از سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، شخص حقیقی ۳ میلیون از سهام محورسازان ایران‌خودرو و صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۲ میلیون از سهام ایران‌خودرو دیزل را خریداری کردند.


اما در ادامه بازار شخص حقیقی اقدام به خرید ۱۵ میلیون از سهام کارخانجات مخابرات ایران، صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین نزدیک به ۹ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری هامون صبا و صندوق بازار گردانی سپهر بازار سرمایه نیز نزدیک به ۹ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری خوارزمی را خریداری کردند در گروه بهمن نیز شرکت بازرگانی عصر بهمن ۱۰ میلیون از سهام این مجموعه را بفروش رساند اما شرکت سرمایه‌گذاری مانانوین ۹۴۳ میلیون از سهام گروه بهمن را خریداری کرد.




انتهای خبر

0
0