فارس نیوز
1401/04/05
12:47
کاهش ۱۹ هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۸ هزار و ۹۸۷ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند کاملا ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۸ هزار و ۹۸۷ واحد به رقم یک‌میلیون و ۵۰۱ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.


همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش ۴ هزارو ۹۷۵ واحد به رقم ۴۱۷ هزار و ۶۸۴ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۹۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۶ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۸۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با ۱.۲ درصد کاهش همراه شدند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن با ۱.۱ درصد کاهش همراه شدند.


شاخص آزاد شناور ۱.۲ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۱.۴ درصد افت کرد و شخص بازار دوم بورس با یک‌درصد کاهش همراه شد.


امروز نمادهای ملی‌مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، شستا، سرمایه‌گذاری امید، پتروشیمی خلیج‌فارس و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.


در فرابورس ایران هم امروز اوضاع تعریفی نداشت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با ۲۳۶ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۲۹ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه فرابورس ۳۵۱ هزار میلیارد تومان شد.


معامله‌گران امروز بیش از ۲.۷ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۸۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد، سنگ‌آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، صنعتی مینو و صباتامین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، با توجه به روند کاهشی قیمت دلار شاخص بورس هم احتمالا به این دلیل رو به کاهش نهاده است وگرنه در فصل مجامع شرکت‌های بورسی عمده شرکت‌ها سود شناسایی کرده و به سهامداران خود سود پرداخت می‌کنند.


امسال همه شرکت‌ها براساس قانون بودجه ملزم شده‌اند سود تصویبی مجامع خود را به صورت متمرکز از طریق سجام واریز کنند.


انتهای پیام/ ت ۷۱


انتهای خبر

0
0