ایبنا
1399/12/10
13:29
ریزش ۸۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۶۰۱ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۴۰۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۶۵ واحدی به ۱۶ هزار و ۹۲۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه دهم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۲۴۳ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۲۳۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۰۲۸ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد، عدد ۴۳۲ هزار و ۳۷۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۷۱ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۴۵۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۲۸۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۳۳۲ واحد کاهش به رقم ۸۶۷ هزار و ۳۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۸۱۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۹۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فارس، کگل، فملی، کچاد و وبملت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اپال، ونوین، های وب و سصوفی، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۲ میلیارد و ۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۱۹ هزار و ۱۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۲۴ هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد مرینو(ایران مرینوس) با ۴.۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سصوفی، ونوین، کپشیر، غپاک و دکیمی بود. همچنین نماد معاملاتی های شسپا(نفت سپاهان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شبریز، شستا، فایرا، شبندر، فخوز و تنوین قرار گرفتند.


پرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی بوعلی، سیتا، امین، ونوین، فولاد، سصوفی، های وب و سغرب به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی اپال، سپاس، پارند، پارند، سیتا، کمند و امین با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای برکت، فملی، خساپا، وتجارت، شپنا، شستا و خگسترخگستربیشترین حجم عرضه را داشتند.


انتهای خبر

0
0