تحلیل برای سود
1400/05/31
15:44
📝گزارش بازار روز یکشنبه 31 مردادماه 🔴 در جریان معاملات روز یکشنبه 31 مرداد ماه، شاخص کل روند رو به رشد خود را از ارتفاع 1 میلیون و 500 هزار واحد ...

📝گزارش بازار روز یکشنبه ۳۱ مردادماه



🔴 در جریان معاملات روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه، شاخص کل روند رو به رشد خود را از ارتفاع ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد به آرامی شروع کرد و حدود ۱۸ هزار واحد رشد کرد، هر چند که این رشد اندکی کاهش پیدا کرد و در نهایت با ۱۵ هزار و ۵۵۸ واحد رشد در ارتفاع ۱ میلیون و ۵۱۵ هزار واحد و ۴۸۲ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 شاخص هم وزن هم روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و با ۷ هزار و ۷۰۷ واحد رشد در ارتفاع ۴۳۶ هزار و ۲۵ واحد آرام گرفت.



🔴 فرابورس هم روز خوبی را پشت سرگذاشت و با ۳۱۸ واحد رشد در ارتفاع ۲۱ هزار و ۸۷۶ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «نوری» «شتران» «شپدیس» «خودرو» «اخابر» «شپنا» «کگل» و «وبملت» ، بیشترین نقش را در رشد شاخص برعهده داشتند و در مقابل نمادهای «شستا» «میدکو» و «وسرضوی» بیشترین نقش را در جلوگیری از رشد بیشتر شاخص داشتند.



🔴 نمادهای «مارون» «آریا» «زاگرس» «زاگرس» «صبا» «وسپهر» و «شگویا» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص بازار بودند و در مقابل نمادهای «بپاس» «کگهر» «ذوب» و «ارفع» بیشترین تاثیر منفی را در رشد شاخص داشتند.



🔴 خالص ارزش معاملات ( معاملات خرد سهام و حق تقدم ) امروز در ادامه روند رو به رشد خود، عدد ۹۸۴۴ میلیارد تومان را به ثبت رساند.



🔴 در پایان معاملات امروز، ۱۷۲ نماد به ارزش ۹۸۴ میلیارد تومان در صف خرید و ۶۰ نماد به ارزش ۷۸۵ ملیارد تومان در صف فروش قرار داشتند



🔴 تراز پول حقیقی در سهام ( سهام + حق تقدم و صندوقهای سهامی ) منفی ۱۷۳۱ میلیارد تومان بود و همچنین در ادامه خروج سنگین پول از درآمدثابتها ( اوراق بدهی + صندوقهای درآمدثابت و مختلط ) امروز هم شاهد ثبت عدد منفی ۵۱۶۵ میلیارد تومان بودیم.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۲۰,۶ میلیون تومان و میانگین سرانه فروش هر کد ۱۸,۱ میلیون تومان به ثبت رسید.



🔴ارزش معاملات گروه های «فلزات اساسی» «محصولات شیمیایی» «خودرو و ساخت قطعات » «فرآورده های نفتی» «بانکها و موسسات» و «زراعت و خدمات وابسته» بیشتر از سایر گروه ها بود.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه «خودرو و ساخت قطعات» «فرآورده های نفتی » «مخابرات» و «انبوه سازی و مستغلات » اختصاص داشت.



🔴همچنین بیشترین خروج پول حقیقی را در گروه «فلزات اساسی» «هتل و رستوران » «زراعت و خدمات وابسته » و «مواد و محصولات دارویی» شاهد بودیم.



🔴 در بین نمادهای بازار، بیشترین ورود پول حقیقی در نمادهای «شتران» «خساپا» «خودرو» «وبانک» «اخابر » «صبا» و «بوعلی» به ثبت رسید.



🔴 همچنین در بین نمادهای بازار، بیشترین ورود پول حقوقی را در نمادهای «سمگا» «فولاد» «سپید» «فارس» «وغدیر» «میدکو» و «فملی» شاهد بودیم.



🔴 در نمادهای «سپید » «خساپا » و «خودرو» شاهد ورود پول هوشمند و در نمادهای «سمگا» «وآیند» «وتوصا» شاهد خروج پول هوشمند بودیم.



📣برخی از اخبار منتشر شده:



🔵 کمیسیون اقتصادی مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتتصاد را تایید کرد.


- اولویت های وزارت اقتصاد : ۱- فعال کردن ستاد اقتصادی دولت ۲-اصلاح نظام مالیاتی و گمرک ۳-اصلاح تامین مالی۴- اصلاح قانون بازار سرمایه ۵- اصلاح صنعت بیمه ۶-اصلاح محیط کسب و کار ۷- بهبود وضعیت شفاف سازیو مدیریت تعارض منافع ۸-مدیریت بدهی های دولت ۹-اصلاح وضعیت خزانه داری ۱۰-اصلاحات مربوط به مناطق ازاد.



🔵 رکوردی دیگر در فوتی های کرونا. متاسفانه امروز هم یک روز سیاه دیگر با فوت ۶۸۴ هم وطن به ثبت رسید.



🔵 اتحادیه اروپا: طالبان را به رسمیت نشناختیم


اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پس از بازدید از مرکز پذیرش کارکنان افغان اتحادیه اروپا در مادرید گفت که این اتحادیه به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان را به رسمیت نشناخته است. / ایرنا



🔵 افزایش شدید قیمت خودرودر بازار: ۲۰۶ تیپ ۲ به ۲۵۰ میلیون و پراید به ۱۵۰ میلیون تومان رسید.

انتهای خبر

0
0