آکادمی هلاکوئی
1400/12/07
11:20
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۷ اسفند)

پس از اعلام موافقت روسیه برای مذاکره با…

پس از اعلام موافقت روسیه برای مذاکره با مقامات اوکراینی، بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال روز جمعه افزایش یافتند. دیمیتری پسکوف (Dmitry Peskov )، سخنگوی کرملین روز جمعه به خبرنگاران گفت: «ولادیمیر پوتین آماده است یک هیئت روسی را به مینسک بفرستد». هرچند رئیس جمهور روسیه بعدا اظهاراتی را مطرح کرد که نشان داد در مورد شرکت در مذاکرات جدی نیست.


در همین حال، بازارهای جهانی در حالت نوسانی قرار داشتند. شاخص سهام S&P ۵۰۰ بیش از ۲ درصد رشد کرد در حالی که روبل روسیه اندکی افزایش یافت ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح تاریخی خود ایستاده است.


در بازارهای کریپتو، بیت کوین روز جمعه عملکرد کمتری نسبت به اکثر ارزهای دیجیتال جایگزین داشت که نشان دهنده ریسک پذیری بیشتر سرمایه گذاران بود. در ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین تقریبا ثابت بوده و با قیمت ۳۹۰۲۱ دلار معامله می شود. در نتیجه این تغییرات، ارزش بازار بیت کوین به ۷۴۰.۲۱ میلیارد دلار رسیده است.


احتمال می رود این افزایش نوسانی کوتاه مدت باشد و افزایش قابل توجه قیمت لحظه ای بیت کوین را به تاخیر بیندازد. QCP Capital، یک شرکت تجارت ارز دیجیتال مستقر در سنگاپور، در اطلاعیه تلگرامی خود در این هفته نوشت: «این افزایش قیمت‌ها احتمالا با یک فروش تهاجمی نقطه‌ای مواجه می‌شود که سقف جهش قیمت را محدود می‌کند».


بر اساس داده های CoinDesk، حجم معاملات بیت کوین نیز در صرافی های اصلی به بالاترین سطح از زمان سقوط قیمت یعنی ۵ دسامبر (۱۴ آذر) رسیده است. بر اساس داده های گردآوری شده توسط CryptoQuant، در ۲۴ ساعت گذشته، نسبت حجم خرید نسبت به حجم فروش کمی بالاتر بود که نشان دهنده تقویت احساسات صعودی در میان معامله گران است. با این حال، حجم معاملات طی چند ماه گذشته روند کاهشی داشته است.


آخرین قیمت ها


بیت کوین(BTC) : ۳۹۰۲۱ دلار، ۱.۰۲+٪ اتر(ETH) : ۲۷۶۵ دلار، ۵.۲۷+٪ شاخص S&P ۵۰۰: معادل ۴۳۸۵ دلار، ۲.۲۴+٪ طلا: ۱۸۹۲ دلار در هر اونس، ۱.۷۳-٪ بازده ده ساله خزانه: ۱.۹۹٪ با آرام تر شدن نسبی تنش ها، وضعیت بازار کریپتو هم تاحدودی ثبات یافته و اکثر ارزهای رمزنگاری شده در شرایط بهبود قرار گرفته اند. اتریوم، بزرگترین آلتکوین بازار، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵.۲۷ درصد رشد داشته و یک گام به تراز ۳۰۰۰ دلار نزدیک تر شده است. اتر در حال حاضر ۲۷۶۵ دلار قیمت دارد.


بازار7 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (7 اسفند)

در میان ۱۰ ارز برتر بازار، ریپل (۸.۶۳٪) و ترا (۸.۴۰٪) بیشترین جهش را شاهد بوده اند. در پی این تغییر، XRP به ۰.۷۵ دلار و LUNA به حدود ۷۲.۸۳ دلار رسیده اند.


آلتکوین های کوچکتر نیز نوسانات مشابهی را تجربه کرده اند. رمزارز ویوز (WAVES) با ۱۷.۱۷ درصد افزایش، به حدود ۱۱.۳۳ دلار رسیده و برنده امروز بازار کریپتو محسوب می شود. ATOM (۱۱.۷۱٪)، AAVE (۱۲.۳۳٪) و ANC (۱۰.۰۲٪) چند آلتکوین دیگری هستند که تا این لحظه رشد دو رقمی را شاهد بوده اند.


از سوی دیگر، NEO (۱.۲-٪)، GRT (۰.۵۱-٪)، TRX (۳.۲۸-٪) و DAI (۰.۰۵-٪) آلتکوین هایی هستند که با کاهشی جزئی در منطقه قرمز وارد شده اند.


ارزش تجمعی بازار ارزهای رمزنگاری شده امروز ۱.۷۷۱ تریلیون دلار بوده و سهم بیت کوین از این رقم ۴۱.۸ درصد است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0