بورسینه
1400/09/09
11:09
📌گام مهمی در راستای شفافیت بانک‌ها برداشته شد / افشای ماهیانه اطلاعات، الزامی است رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس: 🔹از ا...

📌 گام مهمی در راستای شفافیت بانک‌ها برداشته شد / افشای ماهیانه اطلاعات، الزامی است



رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس:


🔹از این پس، تمام بانک‌های پذیرفته ‌شده در بازار سرمایه ملزم هستند علاوه بر افشای اطلاعات مربوط به تسهیلات پرداختی به مشتریان و سپرده‌های دریافتی از سپرده‌گذاران، اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری در سهام و هزینه‌های مالی را نیز به صورت ماهانه افشا کنند.



🔹در راستای ارتقای هر چه بیشتر شفافیت و کیفیت اطلاعات افشا شده ناشران، اولین گام در این راستا در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری برداشته شد. با تغییر در محتوای اطلاعات گزارش فعالیت ماهانه بانک‌ها، شفافیت اطلاعاتی در این صنعت بهبود خواهد یافت و تمام فعالیت بانک‌های بازار سرمایه به صورت ماهانه در سامانه کدال افشا می‌شود.



🔹با تفکیک اطلاعات مربوط به درآمدها و هزینه‌های مرتبط با عملیات، از اطلاعات مربوط به تسهیلات و سپرده‌ها سعی شده است تا قابلیت استفاده از اطلاعات گزارش فعالیت ماهانه بانک‌ها افزایش یابد.



🔹برنامه‌های مهمی در خصوص افزایش شفافیت اطلاعاتی تمام شرکت‌های تحت نظارت این اداره در سازمان بورس و اوراق بهادار و در تعامل با سایر نهادهای سیاست‌گذاری نظیر بانک مرکزی و بیمه مرکزی و ... در دست اقدام است که به مرور زمان و با عملیاتی شدن برنامه‌های یادشده به اطلاع فعالان بازار سرمایه خواهد رسید.

انتهای خبر

0
0