اقتصاد آنلاین
1400/03/10
11:57
عملکرد پتروشیمی پارس در اردیبهشت ماه / درآمد عملیاتی پارس با سه درصد افت به سه هزار و ۱۳۰میلیارد رسید

پتروشیمی پارس در اردیبهشت ۱۴۰۰ با وجود افزایش مقدار فروش، کاهش درآمد عملیاتی را شاهد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ مقدار فروش پتروشیمی پارس در نخستین ماه سال جاری با پنج درصد رشد نسبت به ماه گذشته به ۲۶۷هزار تن رسید. با این وجود این رقم نسبت به اردیبهشت ماه ۹۹، ۱۵درصد کاهش یافته است. به این ترتیب پتروشیمی پارس از فروش محصولات خود در اردیبهشت ماه بیش از سه هزار و ۱۳۰میلیارد تومان درآمد کسب کرد. علی‌رغم اینکه این رقم نسبت به فروردین ماه حدود سه درصد کاهش یافته اما نسبت به اردیبهشت ماه ۹۹ رشدی ۱۳۲درصدی را ثبت کرده است. از میان محصولات پتروشیمی پارس، مبلغ فروش استایرن منومر تولیدی این شرکت در اردیبهشت ماه به هزار و ۳۱۶میلیارد تومان رسید و ۴۲درصد از فروش پتروشیمی پارس را به خود اختصاص داد.


پتروشیمی پارس در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۹۰هزار تن محصولات پتروشیمی تولید کرد که این مقدار نسبت به ماه گذشته، کاهش هشت درصدی را تجربه کرده است. همچنین مقدار تولید این شرکت نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته هفت درصد افزایش پیدا کرده است.


نرخ فروش بیشتر محصولات پتروشیمی پارس در اردیبهشت ماه افت کرد. نرخ فروش پروپان با ۳۰درصد کاهش، بیشترین افت را بین نرخ‌های فروش محصولات پتروشیمی پارس را شاهد بود. از طرفی در دوره ذکر شده نرخ فروش استایرن منومر شاهد رشد دو درصدی بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


TSR Watermark - 35
انتهای خبر

0
0