آکادمی هلاکوئی
1400/08/15
13:00
بیت کوین کش به دنبال یک بیانیهٔ مطبوعاتی جعلی از فروشگاه زنجیره‌ای کروگر پامپ و دامپ شد.

روز گذشته یک اطلاعیهٔ مطبوعاتی در وب سایت…

روز گذشته یک اطلاعیهٔ مطبوعاتی در وب سایت شرکت کروگر(NYSE:KR) مبنی بر اینکه این غول سوپرمارکت در ایالات متحده پذیرش بیت کوین کش را شروع می کند ، منتشر شد. به دنبال آن ، بیت کوین کش (BCH) صبح روز جمعه ، ۶ درصد جهش یافت ، اما با گذشت زمان ، این خبر جعلی از آب درآمد.


این بیانیه مطبوعاتی که حداقل به مدت ۲۵ دقیقه در صفحه روابط وب سایت کروگر منتشر شده بود ، حاکی از آن بود که این خرده فروش از اول دسامبر(۱۰آذر) ، پذیرش بیت کوین کش برای تمام خریدهای درون فروشگاهی و آنلاین شروع می کند. این مطلب همچنین در وب سایت PR Newswire نیز منتشر شد.


با این حال ، همانطور که توسط دومینیک چو(Dominic Chu)، از رسانه خبری CNBC تایید شد، این خبر جعلی از آب درآمد.


آقای چو در توییتر (NYSE:TWTR) عنوان کرد: “رسانه خبریCNBC با اسناد از کروگر تایید کرده است که خبر پذیرش بیت کوین کش جعلی است.”


این بیانیه مطبوعاتی تنها خبر جعلی در حوزه ارز دیجیتال نبود ، اخیرا GlobeNewswire گزارشی را مبتنی بر پذیرش لایت کوین در ابرشرکت خرده‌فروشی وال‌مارت،(NYSE:WMT) منتشر کرد. لایت کوین نیز همانند بیت کوین کش پس از انشار خبر جعلی ، بالغ بر ۲۰ درصد جهش یافت.


این بار، شیادان اینترنتی یک گام فراتر پیش رفته اند و موفق شدند یک بیانیه مطبوعاتی در صفحه روابط سرمایه‌گذاری کروگر منتشر کنند و خبر را واقعی جلوه دهند. جزئیات درباره نحوه انتشار این اطلاعیهٔ مطبوعاتی جعلی در وب سایت رسمی کرگر همچنان نامشخص است.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: investing


انتهای خبر

0
0