سنا
1400/06/10
13:39
شاخص کل از نیمه کانال یک میلیون واحدی عبور کرد

در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، دهم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۴۸۲ واحد افزایش، رقم ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۳۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۷ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول افزایش ۱۴ هزار و ۵۲۳ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۶۰ هزار و ۲۱۳ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه فراورده های نفتی با ۸۴ هزار و ۴۳۲ معامله به ارزش ۷ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۶۶ هزار و ۴۸۳ معامله به ارزش ۷ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۹۷ هزار و ۳۷۲ معامله به ارزش ۶ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۳ هزار و ۹۳۵ معامله به ارزش ۶ هزار و ۹۱ میلیارد ریال و گروه کانههای فلزی با ۵۶ هزار و ۳۵۰ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۷۹۳ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۷۵۱ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۳۰۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۷۷ واحد و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با یک هزار و ۶۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت پالایش نفت تبریز با ۱۵۲ واحد، شرکت بانک کارآفرین با ۱۴۵ واحد، بانک تجارت با ۹۵ واحد، بانک پارسیان با ۶۲ واحد و شرکت داروسازی اکسیر با ۵۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0