دنیای اقتصاد
1400/03/31
22:04
بازار هارددیسک، نگران یک رمزارز جدید 👁‍🗨 سرقت کارت‌های گرافیک از اتفاقات عجیبی است که در مدت اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده و علت آن چیزی جز تب تند ...

بازار هارددیسک، نگران یک رمزارز جدید



👁🗨 سرقت کارت‌های گرافیک از اتفاقات عجیبی است که در مدت اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده و علت آن چیزی جز تب تند استخراج ارزهای دیجیتال نیست. افزایش قیمت ارزهای دیجیتال طی یک سال اخیر، ولع استخراج این رمزارزها را به‌شدت تشدید کرده است.



👁🗨 ازآنجاکه عمده ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم با استفاده از الگوریتم کار می‌کنند، استخراج آنها نیازمند دسترسی به ظرفیت‌های پردازشی بالاست که این امر باعث شده تقاضا برای پردازنده و کارت‌های گرافیک در دنیا به‌شدت افزایش یابد و در شرایطی که به‌دلیل کرونا بسیاری از شرکت‌ها با کمبود تراشه مواجهند، فشار مضاعفی بر این بازار وارد شود.



👁🗨 حالا به‌نظر می‌رسد با ورود ارز دیجیتال نسبتا جدیدی به نام چیا (Chia) زمین بازی درحال تغییر است و احتمالا پس از شدت‌یافتن تقاضا برای خرید پردازنده، این بار تقاضای مشابهی روانه بازار هارددیسک شود. در مدت اخیر شواهد حاکی است که در بازار برخی کشورها، هارددرایو و دیگر سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی به‌شدت کمیاب شده یا قیمت آنها افزایش چندبرابری پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود با محبوبیت احتمالی رمزارز جدید، این بحران تشدید شود.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/z۲۰۲۸۱



انتهای خبر

0
0