بورس پرس
1399/12/15
10:54
احضار مدیران بورس برای پاسخگویی به قوه قضائیه و وعده بهبود بازار سهام

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از احضار برخی مدیران سازمان بورس برای پاسخگویی درباره علل سقوط شدید سهام به دستگاه قضا و وعده بهبود بازار خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، حسینعلی حاجی دلیگان با اشاره به گزارش مستند برخی نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس از جزئیات تخلفات و ترک فعل‌ها و دخالت برخی از مقامات بورس در سقوط ارزش سهام خریداری‌شده سهام‌داران خرد به فارس گفت: در پی ارسال نامه نایب اول رئیس مجلس به رئیس قوه قضائیه، برخی از مدیران سازمان بورس برای پاسخگویی به سوالات درباره علل سقوط شدید سهام در تابستان به دستگاه قضا احضار شدند.


وی افزود: درپی سقوط بیشتر بورس، سلب اعتماد، سرخوردگی و نارضایتی عمومی و پس از شروع ریزش بزرگ بازار، برخی مقامات ادعای حمایت عاجل و مستمر و پایان ریزش را مطرح کرده بودند. حبابی شدن شاخص‌های کل و اوج امیدواری در حالی به وجود آمد که شرکت‌های شاخص ساز قیمت‌های سهام را مرداد غیرواقعی بالا بردند و در اقدامی هماهنگ با خروج گسترده نقدینگی، دارایی قریب به اتفاق جمعیت چند ده‌میلیونی خرده سهامداران را تباه کردند.


این نماینده مجلس با اشاره به مستندات گروه کارشناسی حقوقی – اقتصادی و گزارش مراجع رسمی ، ادامه داد: پس از شروع ریزش بزرگ، برخی مقامات دولتی نظیر رییس دفتر رئیس‌جمهور، اعضای شورای عالی و هیات‌مدیره بورس، وزیر اقتصاد در رسانه ها با ادعای حمایت عاجل و مستمر و پایان ریزش، سرخوردگی و نارضایتی عمومی را رقم زدند.


حاجی دلیگان از قول رئیس مجلس در تقویت و ساماندهی بورس خبر داد و ابراز امیدواری کرد شرایط فعلی تغییر خواهد کرد و بازارسرمایه به جایگاه گذشته باز خواهد گشت.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0