بورس پرس
1401/02/07
11:27
رکورد مدت زمان تعویض اکران‌های دیگ و مخروطی کنورتور "ذوب" شکست

در سال جاری رکورد مدت زمان تعویض اکران‌های دیگ و مخروطی کنورتور در بخش فولادسازی شرکت ذوب آهن در ۸ شبانه روز شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در سال جاری رکورد مدت زمان تعویض اکران‌های دیگ و مخروطی کنورتور در بخش فولادسازی شرکت ذوب آهن شکسته شد.


سیاوش خواجوی مدیر بخش فولادسازی ذوب آهن گفت: کنورتور شماره یک بخش فولادسازی ۱۵ فروردین جهت تعویض اکران های دیگ و مخروطی کنورتور و آجر چینی کنورتور متوقف شد. با تلاش کارکنان بخش های مدیریت فولادسازی، مدیریت‌های برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان، سفارشات و کنترل کالا، راهبری و پشتیبانی ماشین آلات و خودروهای سنگین، اتوماسیون و ارتباطات و شرکت های توسعه صنعت لنجان، توحید صنعت با ثبت رکورد تعویض اکران در ۱۶ شبانه روز، تعویض مخروطی کنورتور در ۸ شبانه روز انجام شد. کلیه فعالیت های تعمیراتی و آجرچینی کنورتور ۸ شبانه روز زودتر از گراف تعیین شده انجام شد.


محمدرضا اسماعیل زاده معاون تجهیزات انرژیتیک بخش فولادسازی نیز گفت: کارکنان بخش فولادسازی، فناوری ساخت لوله‌های واتروال دیگ‌های اوتیلیزاتور که در اختیار کشورهای خارجی بود، نقشه‌های ساختی این پانل‌ها را تهیه، طراحی و بومی سازی کردند.


وی افزود: این پانل‌ها برای اولین بار در ذوب آهن توسط مدیریت برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک و شرکت توسعه صنعت لنجان ساخته شد. پس از توقف کنورتور یک، دیواره های هرچهار اکران دیگ با تناژ ۵۰ هزار کیلوگرم تعویض شد و با برنامه‌ریزی های انجام گرفته قبل از توقف، تعویض اکران ها به مدت ۱۶ روز انجام پذیرفت و رکورد جدیدی به ثبت رسید. طی این تعمیرات همزمان با تعویض پانل های اکران، سیستم تصفیه غبار کنورتور بطور کامل بازسازی و غبارگیرهای اولیه و ثانویه به همراه روتور مکنده تعویض شد که گام بسیار موثری در جهت حذف آلاینده های زیست محیطی است.


علی بزاز معاون تجهیزات مکانیک فولادسازی در خصوص این تعمیرات گفت: با توقف کنورتور شماره یک، مخروطی کنورتور که از قبل، پیش مونتاژ و آماده سازی شده بود تعویض و مقدار ۱۳۰ هزار کیلوگرم قطعات فلزی در این تعمیرات دمونتاژ و مونتاژ شد. تعویض مخروطی در این زمان به نوبه خود رکورد محسوب می شود. در این تعمیرات صفحات چدنی اسی و صفحات ریل زیر کنورتور همراه با دامنه ها و اکران های کنورتور و بونکرهای شارژ فرو آلیاژ بطور کامل تعویض و نوسازی شد.


مجید نیرومند معاون بخش فولادسازی نیز گفت: در این تعمیرات برای اولین بار درایوهای لانس کنورتور از فوجی آنالوگ به ABB سری DCS۸۰۰ و نوسازی مسیر تغذیه‌کننده بونکرهای فروآلیاژ در ۸ متری کنورتور شامل لوله گذاری، کابل کشی و وصل سر سیم ها به طول ۶۰۰ متر انجام شد.


رسول علی نقی‌پور سرپرست کارگاه کنورتور و میکسر نیز گفت: با همکاری کلیه مدیریت‌های ذی ربط کنورتور در حداقل زمان و ثبت رکوردهای متعدد و بدون حادثه انسانی تعمیرات اساسی شد و کارگاه کنورتور در مدت زمان تعمیرات میزان تولید قابل قبولی داشت.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0