تحلیل کاربردی هلالات
1400/03/31
08:12
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 31 خرداد *صنایع و شرکت ها 1. بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت سبوس به عنوان یکی از مواد اولیه خوراک دام آزا...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۳۱ خرداد



*صنایع و شرکت ها



۱. بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت سبوس به عنوان یکی از مواد اولیه خوراک دام آزاد شد.



۲. برکت از تفاهم نامه و قرارداد فروش ۵ میلیون دوز واکسن رونمایی کرد اما به دلیل مشخص نبود قیمت، آثار سود و زیانی آن را افشا ننمود.



۳. روز چهارشنبه لطیف عرضه اولیه می شود که ۵۰ سهم با قیمت ۳۲۵۰ تومان می توانید سفارس دهید.



۴. های وب قرارداد ایجاد پوشش صوت و دیتا در تعداد ۲۵۵ روستا را شفاف سازی کرد. مدت قرارداد ۴ماه و ارزش آن ۲۲۰ میلیارد تومان است.



۵. در مجمع سفارس گفته شد " کلینکر تیپ ۲ حدود ۲۴دلار است. اما طبق FOB بندر امام ۲۲دلار است. در بندر رجایی ۲۶دلار است. هزینه ریالی حمل حدود ۱۰دلار است. سوبسید ها و تخفیفات حذف شده و نقدی فروشی اتفاق افتاده است. خرید انرژی از بورس نیز انجام شده است. هم اکنون ۱۲ طرح توسعه و ایجاد کارخانه در کشور به ظرفیت ۱۲.۶ میلیون تن در دست اجراست."



۶. در مجمع سفارس گفته شد " بورسی شدن شرکت سیمان آبیک در حال انجام است. تسهیلات ارزی شرکت نیز تسویه شده و در سال جاری این شرکت در بازار سرمایه عرضه خواهد شد."



۷. خاور با شهرداری کرج قرارداد بست. ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری دیزلی ۱۲ متری آتروس بنحوی که فروشنده متعهد است ۱۰ روز پس از پیش پرداخت از سوی خریدار همزمان با تسویه نقدی ، اتوبوسهای مربوطه را به نسبت وجوه نقد واریز شده تحویل نماید.



۸. خریل قراردادی بابت اجاره ۲۰۰ دستگاه واگن باری لبه بلند با شرکت حمل و نقل بین المللی شنل جهت بهره برداری شرکت فوق نموده است. این قرارداد ۲ ساله بوده و درآمد مورد انتظار هر سال ۲۰ میلیارد تومان است.



۹. سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با تپکو یک قرارداد ۲۱۵ میلیارد تومانی جهت تحویل ۵۰ دستگاه گریدر HG۱۸۰D۱ منعقد کرده است.



۱۰. شرانل در مجمع گفت " تا شهریور خط بشکه سازی در تهران را آغاز می کنیم. در آبادان هم قصد راه اندازی خط بشکه سازی داریم. پروژه موم گیری تهران تا پایان سال ۱۴۰۰ به سرانجام می رسد و در ۸ ماه کل سرمایه باز می گردد. پروژه موم گیری آبادان آخر سال آغاز و سال بعد به بهره برداری می رسد."



۱۱. کفپارس با مجتمع مس سرچشمه یک قرارداد ۲۵ میلیارد تومانی بسته است.



۱۲. شنفت یک شفاف سازی در خصوص پالایش پارسیان ارسال کرده که می گوید درآمد آن در سال جاری ۴۲۵ میلیون دلار و سود آن ۳۶ میلیون دلار است همچنین در سال ۱۴۰۲ این شرکت ۸۲۰ میلیون دلار محصول می فروشد.



۱۳. پارسیس تحلیل در مطلبی می گوید پارسان در p.nav ۵۶٪ و تاصیکو در نسبت ۶۱٪ معامله می شوند.



۱۴. وزیر صمت می گوید "طرح وزارت صمت برای قیمت‌گذاری خودرو به مجلس ارائه شد. در این طرح خودروها به دو گروه خودروهای عمومی و غیرعمومی تقسیم می شود. با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفم. با طرح ما کمیسیون اقتصادی مجلس هم موافقت کرده است."



۱۵. بررسی آمار عملکرد شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی حاکی از تولید ۹ میلیون و ۶۰ هزار و ۷۵۹ تن کنسانتره آهن در دو ماهه ابتدایی امسال و رشد ۱۴ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. این آمار حکایت از تولید ۸ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۷۵ تن گندله در دو ماهه ابتدایی امسال و رشد ۱۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.



۱۶. امیر صباغ می گوید " با روند تولید سالانه ۳۰ میلیون تن فولاد، انتظار اتمام ذخایر سنگ آهن در افق ۱۸ ساله میرود"



۱۷. بازده معادل بانکی اخزا با سررسید یک ساله به زیر ۲۰درصد سقوط کرد.



بخش دوم / ۳۱ خرداد

انتهای خبر

0
0