آکادمی هلاکوئی
1400/09/06
12:40
استیبل کوین ها بیش از ۵۰ درصد از حجم معاملات جهانی کریپتو را به خود اختصاص داده اند

ارزش تعداد زیادی از رمزارزها در سال جاری…

ارزش تعداد زیادی از رمزارزها در سال جاری افزایش یافته است و با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱، ارزش بازار بیش از ۱۱۰۰۰ دارایی رمزنگاری موجود تقریبا ۲.۶ تریلیون دلار است. این روزها، به جرات می‌توان گفت که توکن‌های وابسته به دلار، که با عنوان استیبل کوین نیز شناخته می‌شوند، حضور پررنگی در بازار ارزهای دیجیتال دارند. امروزه ارزش بازار تمام استیبل کوین های جهان بیش از ۱۵۲ میلیارد دلار یا ۵.۸۴ درصد از ارزش دلاری اقتصاد کریپتو است.


استیبل کوین ها رشد چشمگیری در اقتصاد کریپتو داشته اند


استیبل کوین ها یک موضوع داغ در دنیای رمزارزها بوده است، زیرا رشد این توکن های وابسته به دلار در سال ۲۰۲۱ بسیار قابل توجه بوده است. اساسا استیبل کوین نوعی ارز رمزنگاری شده است که از ارزش یک مرجع خارجی مانند دلار آمریکا یا سایر ارزهای فیات استفاده می کند.


بزرگترین استیبل کوین امروزی از نظر ارزش بازار، تتر (USDT) است زیرا ارزش بازار فعلی آن ۷۳.۹۵ میلیارد دلار است. در ۳۰ روز گذشته، ارزش بازار تتر ۳.۹٪ افزایش یافته است. دومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار، یو اس دی کوین (USDC) با ۳۷.۶ میلیارد دلار است که در ۳۰ روز ۱۵.۲ درصد افزایش یافته است.


۲ توکن وابسته به دلار ۷۳ درصد از اقتصاد استیبل کوین را در اختیار دارند و جفت های معاملاتی استیبل کوین غالب هستند


در حالی که ارزش بازار استیبل کوین ۱۵۲ میلیارد دلار است، USDT و USDC در مجموع ۱۱۱.۵۵ میلیارد دلار یا ۷۳.۳۸ درصد از اقتصاد استیبل کوین را در اختیار دارند. در حالی که ارزش بازار USDC بیش از USDT افزایش یافت، این بزرگترین افزایش ماه گذشته در بین ده رتبه بندی استیبل کوین برتر نبود. استیبل کوین terra usd (UST) شاهد افزایش ۱۶۴.۱ درصدی ارزش بازار و frax (FRAX) شاهد افزایش ۱۱۹ درصدی بود.استیبل کوین magic internet money (MIM) افزایش ۵۶.۸ درصدی و liquity usd (LUSD) افزایش ۴۹ درصدی یافت.


حضور استیبل کوین ها قوی است و در ۲۴ ساعت گذشته، حجم معاملات استیبل کوین بیش از ۵۰ درصد از حجم معاملات جهانی اقتصاد کریپتو بوده است. بازارهای بیت کوین (BTC) به تنهایی نشان می دهند که تتر (USDT) ۵۲.۶۳ درصد از کل مبادلات بیت کوین امروزی را تشکیل می دهد و استیبل کوین صادر شده توسط Binance به نام BUSD (بی یو اس دی) ۷.۰۵ درصد از حجم معاملات بیت کوین را به خود اختصاص می دهد. USDC هفتمین جفت معاملاتی بزرگ با BTC است و ۱.۷۵٪ از کل مبادلات بیت کوین را به خود اختصاص می دهد.


بازارهای اتریوم (ETH) تفاوت چندانی با هم ندارند زیرا تتر ۴۵.۱۱ درصد از جفت‌های معاملاتی امروزی اتر را تشکیل می‌دهد. BUSD نشان دهنده ۹.۶۰٪ از کل مبادلات BTC در روز جمعه و USDC کنترل کننده ۱.۶۸٪ از این مبادلات است. چه بازارهای کریپتو نزولی باشند و چه صعودی، استیبل کوین‌هایی مانند USDT، BUSD، و USDC، در کنار ارزهای فیات مانند USD، JPY و EUR، برترین جفت‌های معاملاتی BTC و ETH در سال ۲۰۲۱ بوده‌اند. همین امر را می توان برای اکثریت بزرگی از کوینهای برتر در اقتصاد کریپتو صادق دانست، زیرا جفت های استیبل کوین بخش بزرگی از معاملات این روزها را در اختیار دارند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0