آکادمی هلاکوئی
1400/07/01
10:40
پاول می گوید که فدرال رزرو به زودی مقاله ارز دیجیتال بانک مرکزی را منتشر می کند

جروم پاول(Jerome Powell) ، رئیس فدرال رزرو روز…

جروم پاول(Jerome Powell) ، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت: فدرال رزرو تحقیقات خود را در مورد هزینه ها و مزایای ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC، “به زودی” منتشر می کند.


علاقه مندان به ارزهای دیجیتال و اعضای صنعت مالی مشتاقانه منتظر تحقیقات فدرال رزرو هستند که در ابتدا قرار بود در تابستان منتشر شود تا نکاتی در مورد رویکرد سیاست گذاران در مورد اینکه آیا ایالات متحده باید CBDC را صادر کند یا خیر،آشکار کند.


پاول روز چهارشنبه گفت هیچ تصمیمی گرفته نشده است و اولویت این است که سیستم پرداخت های ایالات متحده “پایدار و قابل اعتماد” باقی بماند.


پاول در یک کنفرانس خبری پس از نتیجه گیری آخرین نشست دو روزه سیاستگذاری بانک مرکزی ایالات متحده گفت: “ما در حال فعالیت کنشگرایانه برای ارزیابی اینکه آیا CBDC منتشر می شود و در صورت وجود ، به چه شکلی است،هستیم.”


وی به خبرنگاران گفت که آزمایش نهایی که هنگام ارزیابی CBDC اعمال می شود این است که “مزایای واضح و ملموسی وجود داشته باشد که از هرگونه هزینه و خطری بیشتر باشد.”


پاول گفت که مقاله این بحث ، که در ماه مه اعلام شد ، به برخی از مسائل سیاست عمومی پیرامون CBDC پرداخته و زمینه را برای بانک مرکزی فراهم می کند تا از قانونگذاران و مردم در مورد این موضوع بازخورد بگیرد.


فدرال رزرو بوستون همچنین در حال انجام یک تحقیق چند ساله با موسسه فناوری ماساچوست برای کشف فناوری است که می تواند برای CBDC استفاده شود – و انتظار می رود اولین مرحله از تحقیقات به زودی انجام شود.


ارز دیجیتالی صادر شده توسط بانک مرکزی با ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین که غیر متمرکز هستند و می توانند از نظر ارزش بسیار نوسان داشته باشند متفاوت خواهد بود. در حالی که ساختار دقیق آن هنوز تعیین نشده است ، CBDC می تواند به شخص یا مشاغلی که دارای آن هستند مطالبه مستقیم از بانک مرکزی ، همانند پول نقد فیزیکی بدهد.


به نظر می رسد مقامات فدرال رزرو در مورد نیاز به CBDC اختلاف نظر دارند. در حالی که برخی ، از جمله لائل برینارد ، عضو گروه حکام فدرال رزرو ، می گویند در حالی که سایر اقتصادهای بزرگ مانند چین با تهاجم بیشتری در حال حرکت هستند ایالات متحده باید در منطقه پیشرو باشد ، نایب رئیس نظارت فدرال رزرو ، Randal Quarles و دیگران شک دارند که مزایای آن بیشتر از هزینه ها خواهد بود.


پاول روز چهارشنبه دیدگاه خود را تکرار کرد که فکر نمی کند ایالات متحده در تلاش های خود عقب افتاده است.


وی گفت: “انجام این کار مهمتر از انجام سریع آن است.” “ما ارز ذخیره جهان هستیم و فکر می کنم در موقعیت خوبی برای انجام این تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری هستیم.”




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: reuters


انتهای خبر

0
0