بورس۲۴
1400/05/09
11:07
پروژه توسعه نمک تصفیه شده تبلور مجدد افتتاح و به بهره برداری رسید

پروژه توسعه نمک تصفیه شده تبلور مجدد در مجتمع تولیدی گرمسار شرکت معدنی املاح ایران همزمان با دهه امامت و ولایت با حضور مدیرعامل شستا، نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل هلدینگ صدر تامین، رئیس سازمان صمت استان سمنان و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری با هدف اشتغالزایی در سطح منطقه، داخلی سازی تجهیزات و تاسیسات، ایجاد سود پایدار و افزایش تولید و صادرات افتتاح و به بهره برداری رسید...

پروژه توسعه نمک تصفیه شده تبلور مجدد افتتاح و به بهره برداری رسید

بورس۲۴ : پروژه توسعه نمک تصفیه شده تبلور مجدد در مجتمع تولیدی گرمسار شرکت معدنی املاح ایران همزمان با دهه امامت و ولایت با حضور مدیرعامل شستا، نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل هلدینگ صدر تامین، رئیس سازمان صمت استان سمنان و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری با هدف اشتغالزایی در سطح منطقه، داخلی سازی تجهیزات و تاسیسات، ایجاد سود پایدار و افزایش تولید و صادرات افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


سود خالص ۲۵۰ میلیارد تومانی معدنی املاح ایران


به گزارش روابط عمومی شرکت معدنی املاح ایران؛ محمد رضوانی فر با اشاره به اینکه شرکت معدنی املاح ایران محصول سولفات را از طریق سازوکار بورس عرضه می کند، گفت: این شجاعت و جسارت مدیریت و نحوه پیگیری با نهایت پاکدستی و شفافیت که اجازه دهند در سازوکار رقابتی مبتنی بر شفافیت عرضه صورت بگیرد موجب ایجاد سود خالص و در نهایت افزایش پروژه توسعه ای می شود.


وی اظهار داشت: معدنی املاح سال گذشته بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سود خالص به دست آورده است. ایجاد این سود خالص که وظیفه ذاتی یک هلدینگ اقتصادی است این توان را ایجاد می‌کند که پروژه‌های توسعه‌ای نیز در آن با قدرت پیش برود، در کنار این که از ظرفیت گذشته نیز بهره ‌می‌گیرد خودش را بازسازی و نوسازی می‌کند و ظرفیت‌های جدید نیز خلق می کند.


وی افزود: ظرفیت جدید یعنی اشتغال جدید، یعنی تولید جدید، یعنی ایجاد درآمد برای منطقه، توسعه در منطقه و توسعه ملی. باید تشکر کنم از عزیزانی که در شرکت معدنی املاح تلاش کردند.


وی تصریح کرد: ۱۸ پروژه در کشور آماده افتتاح داریم که حدود هزار نفر اشتغالزایی و بیش از ۳هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. عموم این پروژه‌ها نیز در شهرها و مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور است که موجب کمک به رشد و توسعه این مناطق می شود.


مدیر عامل شستا در این مراسم از شانزدهمین عرضه اولیه بازار سرمایه توسط شرکت هامون صبا خبر داد و گفت: بیش از۹۳ درصد پرتفوی شستا بورسی است که بیانگر شفافیت بیشتر، پاسخگویی و مسئولیت پذیری بیشتر و قابلیت قیاس عملکرد مجموعه با رقباست.


وی افزود: هر کالایی که قابلیت عرضه در بورس کالا را داشته باشد مقید هستیم از ساز و کار بورس کالا عرضه کنیم.


وی گفت: در سه ماهه اول امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته میزان عرضه محصولات در بورس کالا از ۲۳۰ هزار تن به بالای یک میلیون تن رسیده و ارزش آن از ۸۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۴هزار میلیارد تومان رسیده است.


رشد ۴۳۶ درصدی سود عملیاتی تاصیکو


غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل هلدینگ صدر تامین نیز در این مراسم گفت: در کشور ما کمتر از ۱۰ درصد اکتشاف صورت گرفته که کمتر از عمق ۱۰۰ متر است، در حالی که عمده مواد معدنی در اعماق ۶۰۰ متری زمین هستند.


سلیمانی افزود: ما حدود ۱۵ شرکت در سطح کشور داریم که با شکل دهی به نظام نوآوری، بازسازی، تعمیرات و در کنار آن در حوزه های فن آوری، می توانیم با کمک به حوزه های دانش بنیان، از این وضعیت بهره برداری انجام دهیم.


وی اظهار کرد: فروش تجمیعی ما در ۲ سال گذشته ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری به ۳۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و حدود ۱۸۷ درصد رشد داشته است. همچنین سود عملیاتی گروه از ۱۴۰۰ میلیارد تومان به ۷۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که بیانگر رشد ۴۳۶ درصدی است.


سلیمانی گفت: شاخص سود از ۶۰ درصد به ۱۰۶ درصد رسیده است که ۷۶ درصد رشد داشته که نشان میدهد کار کیفی صورت گرفته است و در شرایطی که در کشور انباشت و تشکیل سرمایه منفی است، ما ۴۵۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری داریم که در نقاط محروم کشور هستند.


وی با بیان اینکه امروز شرکت معدنی املاح ایران صرفا تولید کننده نمک و سولفات سدیم نیست بلکه می تواند خدمات فنی و مهندسی ارائه دهد، افزود: تجهیزات پروژه سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران با تکیه بر اعتماد و همدلی کارشناسان و متخصصان داخلی بومی سازی شد به نحوی که شرکت معدنی املاح ایران علاوه بر تولید نمک و سولفات پتاسیم در ارائه تجهیزات مهندسی به سراسر کشور توانمند است.


مدیرعامل هلدینگ صدر تامین در پایان گفت: در شرکت معدنی املاح ایران یک عده جوان نخبه در یک شرکت دانش بنیان پروژه گیاه ضد فشارخون را در دست کار دارند که مورد حمایت شرکت قرار گرفته است. که ارزش افزوده بالایی دارد و در مرحله سرمایه گذاری است.


افزایش ظرفیت تولید نمک به میزان ۴۰ هزارتن در سال


هوشنگ فرجی، مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران نیز در این مراسم گفت: طرح توسعه و احداث کارخانه تولید نمک تبلور مجدد با هدف افزایش ظرفیت تولید نمک به میزان ۴۰ هزارتن در سال جهت مصارف خانوار و مواد غذایی یکی از پروژه های شرکت معدنی املاح ایران در محل مجتمع تولیدی گرمسار است.


هوشنگ فرجی افزود: مهندسین و متخصصین شرکت معدنی املاح ایران با دستیابی به دانش فنی ساخت تجهیزات کارخانه‌های صنعتی تولید املاح معدنی در کشور و ارتقای توان بومی سازی، در خرداد ماه ۱۳۹۹ با هدف افزایش ظرفیت تولید نمک اقدام به بازطراحی و ساخت کارخانه‌ای دیگر در کنار کارخانه فعلی کردند.


وی افزود: تمامی تجهیزات و قطعات این پروژه توسط مهندسین شرکت، مهندسی معکوس و در محل مجتمع گرمسار یا دیگر شرکت‌های ایرانی ساخته شده‌اند. برخی از این تجهیزات برای نخستین بار در کشور بازطراحی و ساخته شده است. با بهره برداری از این پروژه، شرکت معدنی املاح ایران بزرگترین تولید کننده نمک تصفیه تبلور مجدد در کشور خواهد شد.


نقش مهم معدنی املاح در توسعه اقتصادی واشتغال منطقه


اردشیر مطهری، نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار، آرادان و ایوانکی در آیین افتتاح و بهره برداری پروژه توسعه نمک تصفیه تبلور مجدد شرکت معدنی املاح ایران گفت: شستا بزرگترین هلدینگ اقتصادی کشور بسیار شفاف عمل می‌کند، مجموعه هلدینگ صدرتامین پشتکار خوبی در توسعه دارد و نمونه آن طرح‌های توسعه‌ای شرکت معدنی املاح ایران است.


وی گفت: شرکت معدنی املاح ایران نقش مهمی در توسعه اقتصادی واشتغال در این منطقه دارد و بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های این شرکت علاوه بر تنوع تولیدات و توسعه اقتصادی، در بحث اشتغالزایی در منطقه بسیار تاثیرگذار است.


وی ازشرکت معدنی املاح ایران به عنوان یک شرکت پیشرو در کشور و منطقه یاد کرد وگفت : بی شک ما و مدیران این شرکت رشد و توسعه این واحد تولیدی صنعتی را در گرو منابع انسانی توانمند شرکت می دانیم و امید آن داریم با یک فرهنگ سازمانی قوی در سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها در راستای ایرانی سربلند گام های محکم تری در این مسیر بر داشته شود.


گفتنی است، در این مراسم از مدیران، مهندسین و پیمانکاران با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. همچنین پایان مراسم ساختمان اورژانس جاده ای که از سوی شرکت معدنی املاح ساخته و تجهیز شده است نیز با حضور مسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای خبر

0
0