بورس پرس
1400/05/03
00:00
بازدهی چهار ماهه ۷۳۸ سهم از مثبت ۱۶۴۸ تا منفی ۵۸ درصدی + جدول کامل

در برابر رشد اندک و ۰.۲۷ درصدی شاخص طی چهار ماهه سال جاری، بازدهی سهام ۷۳۸ شرکت بورسی و فرابورسی مشخص شد که تنها ۱۴۷ شرکت بازدهی مثبت داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شاخص بورس طی چهار ماه نخست سال جاری از یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد به یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد رسید که حکایت از رشد ۰.۲۷ درصدی دارد. شرکت ها نیز با شرایط متفاوتی از منظر بازدهی روبرو بودند. به طوری که سهام ۵۷۷ شرکت دارای بازدهی منفی بود و در برابر بازدهی صفر ۱۴ شرکت ، فقط ۱۴۷ شرکت به بازدهی مثبت رسیدند.


براساس این گزارش، درحالی بازدهی سهام شرکت ها از تجمیع سه متغیر تفاوت قیمت هرسهم ، سود سالانه و افزایش سرمایه به دست می آید که طی چهار ماه گذشته ، هلدینگ میدکو با سرمایه ۴.۵ هزار میلیارد تومانی که به تازگی نماد آن با ارتقا از بازار اول فرابورس به بازار دوم بورس منتقل شد با بازدهی جالب ۱۶۴۸ درصدی در صدر همه شرکت ها طی این مدت ایستاد.


دو شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان و تولید و توسعه سرب روی ایرانیان هم با بازدهی ۱۲۴.۵ و ۱۰۸.۶ درصدی در پله دوم و سوم و بیش از ۱۰۰ درصد قرار گرفتند. همچنین از بین بازدهی کمتر از ۱۰۰ تا ۵۰ درصدی ، سه شرکت لیزینگ کارآفرین، پرداخت الکترونیک سامان کیش و فولاد امیرکبیر کاشان به ترتیب با بازدهی ۹۱، ۵۲.۴ و ۵۱ درصدی قرار گرفتند.


در دسته بازدهی ۵۰ تا ۳۰ درصدی نیز ۱۰ شرکت جای گرفته اند که دارویی لقمان، محصولات کاغذی لطیف، پتروشیمی نوری، گسترش قطعه سازی کمند، گ مدیریت ارزش سرمایه ص ب کشوری، توسعه و عمران نائین، گاز لوله، صنعت غذایی کورش، بیمه پاسارگاد و سیمان ممتازان کرمان به ترتیب با بازدهی ۴۰.۸، ۴۰.۷ ، ۳۹.۴، ۳۹، ۳۵.۳، ۳۴.۲، ۳۲.۷، ۳۱.۳، ۳۱.۱ و ۳۰.۱ درصدی در شمار این گروه محسوب می شوند.


در این میان ، ۳۲ شرکت دارای بازدهی کمتر از ۳۰ تا ۱۰ درصدی بودند که شرکت هایی همانند شستا با ۲۴.۸ درصد، بانک کارآفرین با ۱۹.۳ درصد، بانک پاسارگاد با ۱۷.۵ درصد، پتروشیمی بوعلی سینا با ۱۵.۸ درصد و اپال کانی پارس با ۱۰.۳ درصد در این طبقه بندی قرار دارند.


همچنین ۶۷ شرکت نیز دارای بازدهی کمتر از ۱۰ تا قبل از صفر درصدی قرار گرفتند که در این شمار چادرملو، گل گهر، فولاد خوزستان، پارس خودرو و فولاد مبارکه هستند.


شرکت های پالایشگاه تبریز، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، بانک تجارت و ملی مس، ایران خودرو، بانک صادرات و سایپا، پالایشگاه بندر عباس و سیمان دورود هم به ترتیب بازدهی منفی یک، ۵، ۷، ۱۱، ۱۸، ۱۹، ۲۶ و ۵۸ درصدی را ثبت کردند.


گزارش بررسی بازدهی همه شرکت های حاضر در تابلو های معاملاتی بورس و فرابورس طی چهار ماه سال جاری از طریق این لینک قابل دریافت و مشاهده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0