بورس۲۴
1400/01/30
15:05
کالای کشاورزی پربازده‌ترین بخش بازار سرمایه کشور

انتخاب گزینه مناسب سرمایه­ گذاری و بهره­مندی از مزایای پس­انداز یکی از دغدغه­ های آحاد ملت است که همواره زمان زیادی را برای آن صرف می­ نمایند. بررسی گزینه های سرمایه­ گذاری فعلی با توجه به تغییر مولفه­ های اصلی اقتصاد کلان در سال ۱۴۰۰ موجب شده سرمایه ­گذاران تکیه بیشتری به سرمایه­ گذاری غیر مستقیم نمایند و از دانش و تجربه مدیریت ابزارها و محصولات مالی بهره ­مند شوند. ابزارهای سرمایه ­گذاری غیر مستقیم شامل انواع صندوق ­های سرمایه ­گذاری است که از میان تمام اقسام این صندوق ­ها که در حال حاضر فعال هستند و با توجه به بازدهی آن ها می ­توان به صندوق ­های کالایی کشاورزی اشاره کرد.

بورس۲۴ : انتخاب گزینه مناسب سرمایه­ گذاری و بهره­ مندی از مزایای پس­انداز یکی از دغدغه­ های آحاد ملت است که همواره زمان زیادی را برای آن صرف می­ نمایند. بررسی گزینه های سرمایه­ گذاری فعلی با توجه به تغییر مولفه­ های اصلی اقتصاد کلان در سال ۱۴۰۰ موجب شده سرمایه ­گذاران تکیه بیشتری به سرمایه­ گذاری غیر مستقیم نمایند و از دانش و تجربه مدیریت ابزارها و محصولات مالی بهره ­مند شوند.


ابزارهای سرمایه ­گذاری غیر مستقیم شامل انواع صندوق ­های سرمایه ­گذاری است که از میان تمام اقسام این صندوق ­ها که در حال حاضر فعال هستند و با توجه به بازدهی آن ها می ­توان به صندوق ­های کالایی کشاورزی اشاره کرد.


صندوق سرمایه ­گذاری طلای سرخ نو ویرا (نهال) یکی از این صندوق­ هاست که در سه ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و عملکردی مطلوب و فرای سایر محصولات مالی قابل سرمایه­ گذاری از خود نشان داده است.


این صندوق با بررسی دقیق تحولات بخش کشاورزی و با تمرکز بر زعفران توانسته در دوره سه ماهه از آغاز فعالیت خود، بازدهی معادل ۱۳.۶ درصد محقق کند و این در شرایطی است که بازار سهام در همین دوره رشدی معادل ۶.۴۴، بازار اوراق با درآمد ثابت ۴.۵۳ و سپرده­ های بانکی(۲۰ درصد سالانه) عایدی معادل ۴.۹۳ درصد داشته است.


صندوق سرمایه­ گذاری طلای سرخ نو ویرا (نهال) در سه ماهه گذشته دارای عملکردی ممتاز با بازدهی معادل ۱۳.۶۲درصد بوده که دلیل اصلی آن ترکیب دارایی­ های این صندوق است که عمدتا شامل گواهی سپرده زعفران نگین می ­باشد. این صندوق در کنار بخش عمده سپرده کالایی، از ابزارهای مشتقه نیز بهره می­ برد که به دلیل وجود اهرم در بازار مشتقه عملکرد صندوق به صورت فزاینده­ای بهبود یافته است.


شناخت بازار فیزیکی و مولفه ­های اثرگذاری و بهره­ مندی از دانش مالی و مدیریت با تجربه شرکت سبدگردان نو ویرا، پتانسیلی را ایجاد کرده که ثمره آن صندوق سرمایه­ گذاری طلای سرخ (نهال) است. صندوقی که در حال حاضر به یک گزینه سودآور برای سرمایه ­گذاران تبدیل شده است.


انتهای خبر

0
0