بورس پرس
1399/12/18
00:00
زمان عرضه اولیه ۱۵ و ۱۰ درصدی "مدار" و "حآفرین" قطعی شد + جزئیات

زمان قطعی بیست و هشتمین و بیست و نهمین عرضه اولیه سال مشخص و مقرر شد، چهارشنبه هفته جاری ۱۵ و ۱۰ درصد از سهام سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار و ریل پرداز نوآفرین در بورس و فرابورس واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در حالی چهارشنبه هفته قبل قرار بود ۱۰ درصد از سهام ریل پرداز نوآفرین در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شود که این واگذاری بدون اعلام دلیل به زمان دیگری موکول شد اما چهارشنبه هفته جاری، بازار دوم بورس و فرابورس میزبان دو شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار و ریل پرداز نوآفرین است که به عنوان بیست و هشتمین و بیست و نهمین عرضه اولیه سال انجام می شود.


به این ترتیب ، ۱۵ درصد از سهام "مدار" معادل ۳۴۵ میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی ۴۰۰ سهم و دامنه قیمت ۴۷۵ تا ۵۰۵ تومانی هر سهم ، آماده عرضه شده که زمان سفارش خرید این سهم در روز عرضه اعلام خواهد شد.


براین اساس، ۲۹۹ میلیون سهم معادل ۱۳ درصد در روز عرضه اولیه و ۴۶ میلیون سهم معادل دو درصد هم طبق اطلاعیه ای که متعاقبا منتشر خواهد شد، روز شنبه ۲۳ اسفند با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می گیرد. مدیر عرضه شرکت کارگزاری بانک ملی و متعهد خرید سرمایه گذاری توسعه ملی به میزان ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است.


همچنین واگذاری ۱۰ درصد سهام شرکت ریل پرداز نوآفرین طی دو روز کاری توسط کارگزاری اقتصاد بیدار در بازار دوم معاملات فرابورس انجام خواهد شد.


براین اساس ، ۹ درصد از سهام "حآفرین" معادل ۶۶۸ میلیون و ۵۲۰ هزار سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی ۱۳۰۰ سهم و دامنه قیمت ۴۳۴۸ تا ۴۴۴۸ ریالی هر سهم ، آماده عرضه شده اما زمان سفارش خرید این سهم به جای صبح به بعداز ظهر موکول شده که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ خواهد بود.


بنابراین متقاضیان خرید سهام این شرکت باید سه شنبه ۱۹ اسفند بعد از پایان معاملات ، اقدام به سفارش خرید کنند. علاوه بر این تخصیص سهام "حآفرین" چهارشنبه و شروع معاملات ثانویه از شنبه آینده تعیین شده است. ۷۴ میلیون و ۲۸۰ هزار سهم هم معادل یک درصد، شنبه ۲۳ اسفند با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه به صندوق های سرمایه تعلق می گیرد.


براساس این گزارش، طی سال جاری سهام ۲۷ شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری پویا، سرمایه گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان، رایان هم افزا، تولید نیروی برق آبادان، توسعه مسیر برق گیلان، زر ماکارون، پتروشیمی ارومیه، تامین سرمایه امین، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، بهساز کاشانه تهران، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک، برق و انرژی پیوند گستر پارس، کیا الکترود شرق ، توسعه و عمران امید، سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات و چوب خزر کاسپین، پتروشیمی بوعلی، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن، سپیدار سیستم آسیا، زغال سنگ پرورده طبس و فرآوری معدنی اپال کانی پارس عرضه اولیه شده اند و سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار و ریل پرداز نوآفرین بیست و هشتمین و بیست و نهمین شرکت تازه وارد سال بشمار می روند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0