ساعت بورس
1400/06/16
00:25
یکی از اعضای محترم کانال مطلب زیر رو فرستادند : سلام. شب دوستان بخیر مطلبی راجع به بازار خدمتتون عرض کنیم. بازار فعلا نوسانی هست و اینکه امروز عر...

یکی از اعضای محترم کانال مطلب زیر رو فرستادند :




سلام.


شب دوستان بخیر مطلبی راجع به بازار خدمتتون عرض کنیم.


بازار فعلا نوسانی هست و اینکه امروز عرضه ها زیاد شد چند دلیل عمده و یک دلیل خاص داشت که باید سهامداران هوشیار باشند و مدیران گروهها و کانالها نیز در گروههای خودشون گوشزد بفرمایند.


اولین دلیل کاهشی شدن قیمت دلار و اعلام اینکه ایران در نشست وین حضور پیدا خواهد کرد.


دوم اینکه مردم مقداری سهامشون را برای خرید عرضه اولیه نقد کردند.


سوم مقاومت شاخص.


اما هیچ کدام از اینها دلیل اصلی نیست.


دلیل اصلی سیاسی هست و نه سیاست کشور که سیاست حقوقی های بازار ؛ این که یک ماه همه ی شرکتها فرصت دارند املاک و دارایی شون را شفاف سازی و اعلام کنند و همانطور که چند روز قبل گفتم یک نرم افزار قدرتمند و هوشمند در حال طراحی است که ریز خرید و فروشها و ورود و خروجهای شرکتها و حقوقی ها رصد خواهند شد.


لذا چون بسیاری ،بیش از ۷۰ درصد شرکتها زمینها و املاک بسیاری دارند که راضی نیستند افشا کنند


و الان چاره ای ندارند سعی می کنند و خواهند کرد با ایجاد موج عرضه تا آنجا که می توانند سهام شرکتها را جمع کنند چون با افشای املاک بسیاری از شرکتها مجبور به تجدید ارزیابی و افشای الف خواهند شد و ارزش واقعی بسیاری از شرکتها بیش از ارزش اسمی سهامشون است لذا به نظرم اگر سهامداران و مردم و مدیر کانالها و گروهها حواسشون را جمع نکنند در این تله گرفتار و سهامشون را در این یک ماه به قیمت پائین خواهند فروخت.


ما کارخانه ها و شرکتهای بسیار زیادی را میشناسیم که فقط اگر قیمت زمینها و ساختمانهایشان را بر تعداد سهامشون تقسیم کنیم قیمتش بیشتر از ارزش فعلی اون سهم هست حالا کل تجهیزات و امکانات و تکنولوژیها و... به کنار.


مثلا همین کارخانه های سیمان .


و دارویی ها و پالایشی ها و قندی ها و لاستیک سازیها و غذایی ها و معدنی ها و بانکهای سوده مثل وپاسار و وبصادر و...


پس باید سهامداران حواسشون را جمع کنند که کلاه سرشون نرود و فعلا مفت فروشی نکنند.


از کلیه مدیران هم این انتظار می رود که اعلام کنند مردم سهام مستعد و در کف قیمت را به مفت دو دستی تقدیم سهامداران عمده و حقوقی ها نکنند.


آنها سعی خواهند کرد اول عرضه ها را زیاد و بعد خودشان شروع به جمع آوری کنند.


سهام بازار در حال حاضر متوسط با قیمت تقریبی دلار ۲۰ تومن خرید و فروش میشوند و اگر دلار حتی به بیست تومن هم برسد فعلا نباید تاثیر خیلی زیادی داشته باشد مگر بیاید زیر بیست تومن که محال است.


البته با کاهش دلار جو روانی تغییر می کند و بازار عرضه میشود ولی بعدش به تعادل می رسد.


انشاالله که توانسته باشیم جان مطلب را بیان کنیم.🌹🙏🏻

انتهای خبر

0
0