بورس پرس
1402/03/19
10:50
ورود سرمایه های بلاتکلیف به بورس از تیر و محدوده ۳.۶ تا ۸ میلیونی شاخص

کارشناس بازارسرمایه با پیش بینی ورود سرمایه های بلاتکلیف بازارهای رقیب به بورس از تیرماه، بدبینانه و خوش بینانه ترین رقم شاخص طی ۱۵ ماه آینده را ۳.۶ تا ۸ میلیون واحد برآورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محسن ذوالفقاری درباره وضعیت حال و آینده بازار سهام که با عدم رشد متغیرهای اصلی آن هم با وجود گزارش های مثبت شرکت ها همراه شده، اعلام کرد: پس از ریزش شدید بورس در سال ۹۹ و نا امیدی سرمایه گذاران همواره در تمام مقالات و یادداشت ها تاکید شد بازار سهام در سال های آینده ثروت بیشتری به نسبت سایر بازارها به همراه خواهد داشت.


حال با وجود اینکه اکثر تحلیلگران حرفه ای بر رشد مثبت و نه چندان دور از ذهن بازار سرمایه یک صدا و هم عقیده هستند اتفاقات اخیر سیاسی و اقتصادی در حال شکل گیری نیز نوید وضعیت به مراتب بهتر از تحلیل های قبل را می دهد. بنابراین از نظر بنیادی، شکی بر رشد عالی بورس برجای نمانده و از نظر تکنیکال، شاخص ۸ میلیون واحدی هم قابل دستیابی بوده و با گذشت زمان بر قوت این تحلیل اضافه می شود.


مصوبات اخیر مجلس در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه که تاکنون بر محور مسکن و خودرو استوار بود، موجب کاهش قیمت مسکن و خودرو و در هفته های شده و تداوم این روند موجب سرازیر شدن تنها مرکز سرمایه گذاری امن یعنی بورس خواهد شد. چرا که قیمت دلار هم در حال کاهش و تعدیل بوده و به تبع قیمت طلا و سکه نیز که موثر از انس جهانی در حال اصلاح هست، روند کاهشی می گیرد و در تورم بیش از ۴۰ درصد محل مناسبی برای سرمایه گذاری در سال جاری نخواهد بود.


حتی با در نظر گرفتن پیش بینی رشد دلار تا ۷۰ هزار تومان همچنان بازار ارز سود کمتری به نسبت بورس و نسبت به رشد احتمالی شاخص به سرمایه گذار اعطا خواهد کرد. بازار مسکن هم از نظر تکنیکال تا سال ۱۴۰۵ دوره رکود را طی خواهد کرد و بازار خودرو هم پس از رشد عجیب سال گذشته، ظرفیتی بیش از رشد قبل را تا حداقل چند سال نخواهد داشت و مالیات بر عایدی سرمایه این دو را بیش از گذشته از تب و تاب افزایش قیمت خواهد انداخت.



با این اوصاف انتظار می رود سرمایه های بلاتکلیف بازارهای خودرو، مسکن و طلا و ارز از تیرماه و طی چند مرحله به مدت ۱۵ ماه وارد بازار سرمایه شده و هر گونه شک تورمی، زمینه ساز رشد ۱۵ ماهه بازار سرمایه شود.


حتی بورس در صورت امضا یا عدم امضا برجام و افزایش یا کاهش دلار، رشد خواهد کرد و شاخص طی ۱۵ ماه آینده در بدبینانه و خوش بینانه ترین حالت بین ۳.۶ و ۸ میلیون واحد خواهد بود و این یعنی سهامداران سال ۹۹ بیشترین بهره را از سرمایه گذاری خواهند برد و بورس با حدود ۳ استراحت موقت حدودا هر سه ماه یکبار، مسیر پر قدرت را طی خواهد کرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0