بتاسهم
1400/01/25
14:38
گزارش کامل همفکران از مجمع #خودکفا تصویب افزایش سرمایه ۲۲ درصدی خودکفا مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت اقتصادی و خودکفائی آزادگان با نماد معاملاتی خود...

گزارش کامل همفکران از مجمع #خودکفا


تصویب افزایش سرمایه ۲۲ درصدی خودکفا



مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت اقتصادی و خودکفائی آزادگان با نماد معاملاتی خودکفا، به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و اصلاح ماده مربوط به اساسنامه به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار شد. طی این جلسه رامندی رئیس هیات مدیره شرکت به عنوان ریاست مجمع در این جلسه حضور یافت.


در ابتدای این جلسه عباسیانفر مدیر عامل شرکت در خصوص دستور مجمع توضیحاتی را ارائه داد و گفت: شرکت از سال گذشته موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در کل گروه و همه شرکت های زیرمجموعه آغاز کرد و تنها شرکت اصلی باقی مانده بود که این افزایش سرمایه صورت گیرد.


وی در ادامه گفت: افزایش سرمایه شرکت اصلی کمی با تاخیر انجام شد که دلیل آن حقوقی بود که هم موجب تاخیر شد و هم موجب شد آن چیزی که مد نظر هیات مدیره شرکت بود محقق نشود. این تجدید ارزیابی صرفا از محل زمین صورت گرفت، یعنی سایر دارایی ها و ساختمان و ابنیه به دلیل احتمال وجود ریسک تجدیدارزیابی نشد و فقط عرصه و زمین تجدید ارزیابی شد.


عباسیانفر بیان داشت: در سایر شرکت ها تجدیدارزیابی انجام شد. در شرکت خودکفائی عمده ملک ما زمین واقع در اقدسیه تهران حدود ۵۵۵۰ در ۷سند است. این زمین در سال‌های گذشته مشکل کاربری نداشت اما اخیرا شهرداری تهران تعریف دیگری را در خصوص این زمین ارائه داد و نظر شهرداری بر این بود که کاربری این زمین باغ است و این موضوع در کمیسیون باغات مطرح می‌شود و نهایتا بر باغ بودن این زمین رای داد که در چنین وضعیتی اختلاف زیادی در ارزش گذاری زمین ایجاد شد به عبارتی حدود ۲۰ درصد ارزش واقعی زمین نرخ گذاری می شود.


مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان تصریح کرد: پس از آن شرکت نامه ای را به کانون کارشناسان رسمی دادگستری ارسال کرد که این کانون، کارشناسانی را برای تجدید ارزیابی و کارشناسی املاک فرستاد. در مورد زمین اقدسیه به ما اعلام کردند که این زمین در پهنه ای که قبلا اعلام شده بود پهنه اداری_تجاری بود اما توسط شهرداری باغ اعلام شده و از همین رو ما فقط طبق مستندات موجود در شهرداری و تعریف جدیدی که در شهرداری شده این کار را انجام می دهیم، که در نهایت تشریفات قانونی انجام شد اما موضوع زمین هم پیگیری شد.


این مقام مسئول با بیان اینکه در نهایت زمین ۸۸ میلیارد تومان قیمت گذاری شد گفت: چون بهای تمام شده خرید این زمین عدد ناچیزی بود، همه رقم صرف افزایش سرمایه می شود. ولی موضوع زمین را پیگیری کردیم و چون مرجع بعدی رسیدگی به این قضیه شورای شهر تهران است باید در شورای شهر مطرح می شد و این که در کمسیون باغات بررسی می شد که آیا رایی که در خصوص این زمین صادر شده صحیح است یا خیر. این قضیه پروسه حقوقی داشت که در کمیسیون شورای شهر و بعد از آن در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد. اما متاسفانه شورای شهر هم طی یک مصوبه بدون بررسی، اعلام کرد همان چیزی که در کمیسیون باغات مطرح شده، اجرا شود که با پیگیری های مجدد نظر کمیسیون بر این شد که این زمین باغ نیست و مانده در شورای شهر نیز مطرح شود و نظریه نهایی داده شود.


عباسیانفر گفت اگر رای بر اداری_تجاری بودن زمین زودتر صادر می شد می توانستیم بجای ۲۲درصد، ۱۰۰درصد افزایش سرمایه دهیم. اما به دلیل الزامات بر انجام افزایش سرمایه با همان ۲۲درصد و بر اساس نظریه کارشناسی قبلی مجمع را برگزار کردیم.


وی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه اصلی شرکت امسال انجام می‌شود گفت: افزایش سرمایه اصلی و قابل توجه در تمام شرکت های زیر مجموعه بورسی و غیربورسی، به خصوص در مجموعه خودکفائی و شرکت صنعتی مینو را پیش رو داریم. افزایش سرمایه ای که امسال در دستور کار داریم و رسما هم اعلام کردیم، از محل کل سرمایه گذاری های سابق و جدید است که عدد بسیار قابل توجهی خواهد بود. کارهای مربوط به این امر در حال انجام است و امیدواریم در شش ماهه اول سال جاری به نتیجه برسد.


وی در همین راستا افزود: افزایش سرمایه ای که امروز در دستور کار جلسه مجمع است به منظور و هدف اصلاح ساختار مالی شرکت بوده که در حال حاضر به آن ساختار استاندارد و کامل دست یافته ایم. آن چیزی که قرار است امروز آن را تصویب کنیم ۹۵۸ میلیون و ۸۲۰ هزار سهم است که باتوجه به این که ۴میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم فعلی شرکت است، با تصویب افزایش سرمایه به عدد ۵میلیاردو ۳۵۸میلیون و ۸۲۰هزار سهم می رسد.


در پایان این مجمع افزایش سرمایه ۲۲ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها زمین و عرصه به تصویب صاحبان سهام رسید و سرمایه شرکت از عدد ۴۴۰ میلیارد تومان به ۵۳۵ میلیارد تومان رسید.



انتهای خبر

0
0