اقتصاد آنلاین
1400/01/31
12:57
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس (۳۱فروردین) / بالاخره توجه حقیقی‌ها به گروه بانکی معطوف شد

افراد حقیقی در بورس امروز ۲۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه مواد و محصولات دارویی و همچنین سهام برکت بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۲۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۷۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۶درصد یعنی ۷۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۰درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «مواد و محصولات دارویی»، «فرآورده‌های نفتی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «سیمان، آهک و گچ» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «برکت»، «وملل» و «شستا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وبملت»، «وپارس» و «ونوین» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری گروه دارویی برکت حدود ۷۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک ملت با برتری حدود ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۶۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی31.01.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع31.01.1400
انتهای خبر

0
0