اقتصاد آنلاین
1400/03/29
12:57
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۲۹خرداد) / کاهش چشمگیر خروج پول و ادامه اقبال به گروه شیمیایی

افراد حقیقی در بورس امروز ۲۵میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام شپنا بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۲۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۶۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی ۸۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «محصولات شیمیایی» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «شپنا»، «فولاد» و «وملل» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «تاپیکو»، «شفن» و «وبملت» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با برتری حدود ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۳۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی29.03.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع29.03.1400
انتهای خبر

0
0