سهامیاب - آموزش بورس
1400/03/29
09:12
#پالایشی 🛢 پالایشی‌ها چهارشنبه حرکت رو به جلو را تحت تاثیر رسیدن شفاف‌سازی شرکت‌ها در دستور کار داشتند. هر چند که سمت تقاضا به قدری قوی‌ نبود که ا...

#پالایشی



🛢 پالایشی‌ها چهارشنبه حرکت رو به جلو را تحت تاثیر رسیدن شفاف‌سازی شرکت‌ها در دستور کار داشتند. هر چند که سمت تقاضا به قدری قوی نبود که اثر رویدادهای مثبت را آنطور که باید و شاید منعکس نماید. در بازار نفت، شاخص نفت برنت به ۷۴ و شاخص WTI به ۷۲ دلار رسید. شاخص برنت برای ۵ روز معاملاتی متوالی است که سیر صعودی دارد و علت آن کاهش ذخیره‌سازی‌ها و تزریق تقاضای مازاد به علت بازگشایی مارکت کشور‌های مختلف پس از پاندمی کرونا و آغاز فرایند ترمیم اقتصادها به بازار بوده است.



🌀 در این گروه اکثر نمادها دست به شفاف‌سازی سود تحت تاثیر مشخص شدن نرخ فروش نفت و فرآورده‌ها توسط مجموعه پالایش و پخش زدند. #شبندر سود هر سهم خود برای سال ۹۹ را از ۲.۸۱۶ ریال به ۴.۰۸۹ ریال تعدیل کرد. #شبریز اعلام کرد که تاثیر این تغییرات باعث افزایش ۱۶۲ ریالی سود سال ۹۹ می‌شود و #شتران خبر از تعدیل ۸۰ ریالی داده است. کلیه شرکت‌ها اعلام کردند که به زودی بودجه تعدیلی و اصلاحی را منتشر خواهند کرد. با توجه به شفاف شدن فضا به نظر می‌رسد به مرور روند معاملات در پالایشی‌ها سر و شکل بهتری بگیرد.



انتهای خبر

0
0