بورسینه
1400/03/29
16:00
🔹روز جاری در مجموع بیش از سه هزار میلیارد سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #شپنا، #فولاد، #فرابورس، #خودرو و #فملی به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست...

🔹روز جاری در مجموع بیش از سه هزار میلیارد سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #شپنا، #فولاد، #فرابورس، #خودرو و #فملی به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.



🔹در اولین روز هفته معادل ۲۵۵میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۱۶۰میلیارد تومان دوم شد و سهام فرابورس ایران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.



🔹سهام کمک‌فنر ایندامین (#خکمک) با افت ۳۰درصدی و سهام داروسازی جابرابن‌حیان (#دجابر) با افت ۱۰درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را تلخ کردند.



🔹بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که ۶۰۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۴۸۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.



🔹امروز ۶.۳درصد از کل سهام تولید و توسعه سرب روی ایرانیان (#فتوسا) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۳۱.۹درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در پنج سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۵نماد نخست اختصاص داشت.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0