تحلیل برای سود
1400/07/03
10:24
#نگاهی_به_بازارهای_جهانی 🔹در هفته ای که گذشت بازارهای جهانی بیش از هر چیزی تحت تاثیر نشست فدرال رزرو آمریکا بود. بیانیه این نشست، سرمایه گذاران ر...

#نگاهی_به_بازارهای_جهانی



🔹در هفته ای که گذشت بازارهای جهانی بیش از هر چیزی تحت تاثیر نشست فدرال رزرو آمریکا بود. بیانیه این نشست، سرمایه گذاران را به بهبود اقتصاد جهانی امیدوار کرد. نتایج این نشست با انتظارات سرمایه گذاران مبنی بر بدون تغییر ماندن نرخ بهره و آغاز تیپرینگ در نوامبر ۲۰۲۱، سازگار بود. در واکنش به بیانیه و صحبت های آقای پاول که متمایل به سیاست های انقباضی از اواخر سال جاری بودند، فشار فروش در بازار اوراق قرضه آمریکا بالا رفت و نرخ بازدهی اوراق قرضه به ۱.۴۵ درصد رسید که بالاترین مقدار از فوریه ۲۰۲۰ تاکنون است. بازار سهام آمریکا علی رغم تمایل فدرال رزرو به سیاست های انقباضی، واکنش مثبتی نشان داد. بعد از بحران ۲۰۰۸، هنگامی که فدرال رزرو به سمت سیاست های انقباضی حرکت کرد بازارهای سهام تحت فشار فروش قرار گرفتند. به نظر می رسد سرمایه گذاران بر این باور هستند که وضعیت شرکت های سهامی به اندازه کافی خوب است که بتوانند اثر سیاست های انقباضی را خنثی کند. با این حال بازار سهام زمانی که سیاست های انقباضی اجرا شود، با توجه به کاهش حجم نقدینگی، می تواند تحت فشار قرار بگیرد.



🔹دلار آمریکا که با توجه به اینکه بیانیه فدرال رزرو در راستای انتظارات سرمایه گذران بودعلی رغم اینکه با نوساناتی مواجه شد اما در نهایت در همان محدوده ۹۳ واحد باقی ماند. قیمت طلا نیز که قبل از نشست تا حدوده ۱۷۵۰ دلار کاهش پیدا کرد در واکنش به بیانیه تا ۱۷۸۶ دلار افزایش پیدا کرد و سپس با صحبت های پاول، مجددا کاهش پیدا کرد. ریسک شرکت اورگرند چین همچنان وجود دارد اگرچه پاول اعلام کرده است که ورشکستگی این شرکت نمی تواند پیامدهای جهانی داشته باشد و فقط اقتصاد چین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.



🔹روز پنجشنبه نشست بانک مرکزی انگلستان برگزار شد. بانک مرکزی انگلستان نیز تغییری در سیاست های پولی اعمال نکرد ولی تمایل بیشتری به سیاست های انقباضی نشان داد. این احتمال وجود دارد که قبل از پایان سیاست تیپرینگ، اقدام به افزایش نرخ بهره کند. بیاینه این بانک منجر به تقویت پوند در مقابل دلار شد.

انتهای خبر

0
0