سینا سلیمانی
1399/10/12
21:20
🎯#بازار جمله معروفی هست که میگه "اگر زود خوشحال شدی و زود ناراحت شدی ، حرفه ای نیستی" بازار سرمایه هرروز و هرلحظه داره به ما اینو یاد میده که در...

🎯#بازار



جمله معروفی هست که میگه "اگر زود خوشحال شدی و زود ناراحت شدی ، حرفه ای نیستی"



بازار سرمایه هرروز و هرلحظه داره به ما اینو یاد میده که در لحظه همه چیز میتونه تغییر کنه و هیچ چیزی بجز منطق پایدار نیست !



بازار به ما اینو یاد میده که " حقیقت با واقعیت متفاوت هست ، یا واقعیت رو میبینی یا بهای ندیدنش رو پرداخت میکنی "



بازار هرروز به ما این درس رو میده که ما ، در هر سطح سواد و جایگاهی ، در مقابل ذات بازار هیچی نیستیم ! هرچقدر هم فکر کنیم میدانیم ، یک لحظه بعد بازار مارو در موقعیتی قرار میده که بفهمیم خیلی چیزها نمیدانیم !!



از این بالا و پایین ها زیاد هست ، اساسا نمک این بازار به همین بالا و پایین شدن هاست ! اوایل درد داره ، سخته ، نمیفهمیم چه بلایی داره سرمون میاد ! انتهای دنیای قشنگ دیروز ما ، میشه ابتدای اولین منفی ۵٪ که میخوریم !



ولی هرچه میگذره ، مثل آبی که در بستر رودخانه روان میشه و سنگ ریزه هارو صاف و زیبا میکنه ، بازار هم در بستر خودش مارو آبدیده و صاف میکنه ! به جایی میرسیم که نه تنها نیازی نداریم عصبانیت خودمون از منفی های بازار رو تخلیه کنیم ، بلکه وظیفمون میشه آروم کردن بقیه ! عمق ذهن و دلمون زیاد میشه چون طی این سالها میبینیم که بازار بخشنده تر از چیزی هست که بچه های خودش رو بدون روزی تنها بگذاره ...



این بازار درست میشه ، یه مقدار دست به دست میشه تا نفس بگیره و باز دوره به به چه چه کردن بعضی ها میرسه !



ولی یک دوستی میگفت " کاش خدا بهمون نظر کنه و شخصیتمون هم همگام با پرتفومون بزرگ بشه "



به هرحال ، این بازار باز هم قراره مثبت بشه و سود بده ولی هیچوقت سود مفت به کسی نداده ! این بازار خودی و غیر خودی رو الک میکنه. با ۴ تا منفی شخصیت آدمها و سابقشون رو نشون میده ! با یک هفته نوسان ، نشون میده که کی واقعا سالها بالا و پایین این بازار رو دیده ، تخصصش رو داره ، سوادش رو داره و چه کسی هنوز اول راهه !



این بازار به زودی برمیگرده ولی هربار که برگشته ، خیلی چیزها عوض شده ! خیلی آدمها عوض شدن ! خیلی ها میرن و خیلی ها میمونن !



انشالله این بازار بازهم مثل چند ماه اخیر مثبت بشه و حال همه خوب باشه 🌹

انتهای خبر

0
0