اقتصاد آنلاین
1400/07/12
13:03
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(۱۲مهر) / خروج ۵۳میلیاردی پول حقیقی از سهام فن آوا

افراد حقیقی امروز ۳۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام گروه فن آوا بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی ؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۶۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی هزار و ۱۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی» و «قند و شکر» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «فن آوا»، «فسبزوار» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «برکت»، «خراسان» و «قیستو» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری گروه فن آوا معادل ۵۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه دارویی برکت با برتری ۳۸میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۵۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


حقیقی حقوقی 00.07.12
تغییر مالکیت صنایع 0.07.12
انتهای خبر

0
0