آکادمی هلاکوئی
1400/10/18
00:00
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۱۸ دی)

روز گذشته قیمت رمزارز برتر بازار در محدوده…

روز گذشته قیمت رمزارز برتر بازار در محدوده ۴۱ هزار دلار در نوسان بود ولی امروز با اصلاح جزئی ۰.۷۵ درصدی به بالای ۴۲۰۰۰ دلار بازگشته است. هرچند تحلیلگران انتظار دارند با کمتر شدن حجم پوزیشن های معاملاتی اهرمی در بازار معاملات آتی وضعیت بازار بهتر شده و قیمت بیت کوین بعد از این، نوسانات کمتری را شاهد باشد ولی از دست رفتن چندین حمایت مهم می تواند نشانگر افت شدیدتر قیمت در آینده نزدیک باشد.


در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۴۲۰۷۰ دلار در حال ترید شدن است و ارزش بازار آن به زیر ۸۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است. در همین حال دامیننس بیت کوین نیز به ۳۹.۹٪ رسیده است. سهم اتریوم از بازار ارزهای رمزنگاری شده نیز اکنون برابر ۱۹.۲٪ می باشد.


از سوی دیگر، لیکوئید شدن بیش از نیم میلیارد دلار از پوزیشن های لانگ در سراسر بازار کریپتو، شتاب نزولی قیمت در بازار را تشدید می کند. طی یک هفته گذشته، حجم ورودی بیت کوین به صرافی ها از میزان برداشت آن بیشتر بوده است که به نوبه خود یکی از دلایل نزولی شدن احساسات حاکم بر بازار این ارز می باشد. گفتنی است که شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز در پایین ترین سطح از ماه جولای (تیر و مرداد) یعنی ۱۰ یا به عبارتی به وضعیت “ترس شدید” رسیده است.


کوین های جایگزین هم امروز به دنبال اصلاح صعودی قیمت بیت کوین وضعیت خود را تاحدودی بهبود بخشیده اند. اتریوم، بایننس کوین، سولانا، کاردانو ریپل، پولکادات، اوالانچ، دوج کوین و شیبا اینو همگی از رمزارزهای بزرگ بازار هستند که امروز رشدی بین ۱ تا ۲ درصد را شاهد بوده اند.


کازماس با افت ۵.۶۳٪ و فانتوم با ۳.۰۷٪ کاهش ازجمله ارزهای ریزشی امروز هستند. به این ترتیب، ATOM به ۳۹.۱۶ دلار و FTM به رقم ۲.۶۷ دلار رسیده اند.


طبق اعلام وبسایت مرجع coinmarketcap، رمزارز DASH با ۱۳.۲۱ رشد در تایم فریم روزانه و HBAR با افت ۷.۴۰ درصدی به ترتیب برنده و بازنده امروز در بین ۱۰۰ ارز برتر بازار محسوب می شوند.


ارزش بازار ارزهای رمزنگاری شده نیز امروز با ۰.۸۶٪ افزایش به ۲ تریلیون دلار نزدیک تر شده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0