بورس پرس
1400/04/01
15:47
دستگیری مدعی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰

معاون اجتماعی پلیس فتا از دستگیری مدعی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰ در فضای مجازی، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سرهنگ رامین پاشایی درباره دستگیری مدعی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰ گفت : فردی که با همدستی همسر با انجام تبلیغات فریبنده در اینستاگرام و ایجاد کانال در تلگرام مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور به متقاضیان بود، شناسایی شد.


وی افزود: مجرمان با ترفندهای مختلف از جمله جعل هویت مدیران آموزش عالی، پس از فریب کاربران و دریافت مبالغ مختلف، پاسخگوی متقاضیان نخواهند بود و یا با ارسال نمونه سوالات کنکور ادوار گذشته از قربانیان کلاهبرداری و صدمات مالی و روانی شدیدی وارد می کنند.


این معاون ادامه داد: بیش از ۱۰۰ کارگروه ویژه در پلیس فتا و رده های استانی و شهرستانی در حوزه شناسایی این جرم فعالیت می کنند و تاکنون تعدادی صفحه و کانال مجرمانه با موارد مشابه، ضمن اشراف اطلاعاتی و پی جویی های فنی شناسایی و مسدود شدند و اقدام قضائی علیه متهمان در حال پیگیری است.


سرهنگ پاشایی گفت: داوطلبان به هیچ عنوان فریب چنین تبلیغات دروغینی را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک ، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir   بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند و یا با شماره تلفن ۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0