اقتصاد آنلاین
1399/12/17
13:12
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ سهم ۳۰درصدی اپال از خروج پول حقیقی

افراد حقیقی امروز ۸۲۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه استخراج کانه‌های فلزی و همچنین سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۸۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی هزار و ۵۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۶درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «استخراج کانه‌های فلزی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «هتل و رستوران» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «اپال»، «سمگا» و «وتجارت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «برکت»، «شبندر» و «شپدیس» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس معادل ۲۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه دارویی برکت با برتری ۴۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۹۷۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


ارزش نعاملات 99.12.17
صنایع برتر 99.12.17
انتهای خبر

0
0