سنا
1401/07/09
12:15
۱۲۰ میلیارد تومان گواهی سپرده کالایی معامله شد

بازار گواهی سپرده در هفته نخست مهر شاهد دست به دست شدن نزدیک ۷ میلیون و ۵۱۱ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بود. سکه از لحاظ ارزش و سیمان از لحاظ حجم، برتر از سایر دارایی ها، در مقام نخست ایستادند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کالاخبر، در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته‌ای که گذشت، ۷ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش نزدیک ۱۲۰ میلیارد تومان دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۳۱ شهریور، بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان برای ۹ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.


در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، ۴۲۷ هزار و ۵۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش بیش از ۶۱ میلیارد تومان را ثبت کرد.


اوراق مبتنی بر طلا با کسب سهم ۵۱ درصدی در ارزش معاملات، جایگاه نخست و با سهم ۶ درصدی در حجم معاملات، رتبه سوم بازار را پس از سیمان و زعفران از آن خود کرد.


سیمان با ثبت معامله ۵ میلیون و ۹۵۸ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۴ میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۷۹ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.


در هفته منتهی به ۸ مهر، ۷۴۱ هزار و ۸۷۶ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، رتبه دوم در حجم و سوم ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. سهم زعفران از حجم کل معاملات ۱۰ درصد و از ارزش کل معاملات ۲۰ درصد برآورد شد.


ارزش معاملات ۳۸۳ هزار و ۶۳۸ گواهی سپرده شیشه نیز به رقم ۳۰ میلیارد تومان نزدیک شد و این دارایی توانست مقام دوم را از لحاظ ارزش بعد از سکه از آن خود کند. این دارایی پایه، سهم ۲۵ درصدی را از لحاظ ارزش کل معاملات از آن خود کرد.


۱۲۰ میلیارد تومان گواهی سپرده کالایی معامله شد

۱۲۰ میلیارد تومان گواهی سپرده کالایی معامله شد

۱۲۰ میلیارد تومان گواهی سپرده کالایی معامله شد
انتهای خبر

0
0