بااقتصاد
1399/12/23
10:57
بیش از ۳میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا ثبت شد

بورس کالای ایران در هفته سوم اسفندماه ۹۹ بیش از ۳ میلیون گواهی معاملات سپرده کالایی را ثبت کرد.

به گزارش بااقتصاد، در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد سه میلیون و ۱۶۶ هزار و ۱۶۳ گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۲۲۵۸ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال دادوستد شد که این حجم و ارزش معاملاتی بر پایه ۸ دارایی پایه سکه طلا، پسته فندقی و بادامی، زعفران نگین و پوشال، رطب مضافتی، زیره سبز و کشمش سبز قلمی به ثبت رسید.


همچنین در هفته ای که گذشت تعداد دو میلیون و ۵۴ هزار و ۷۰۰ گواهی سپرده سکه طلا با ثبت ارزش بالغ بر ۲۱۲۲ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال خرید و فروش شد که این ارقام بالاترین حجم و ارزش معاملاتی در میان سایر دارایی های پایه بود.


معامله گران تعداد یک میلیون و ۷ هزار و ۱۲۸ گواهی سپرده زعفران نگین را نیز معامله کردند و ارزش ۱۲۰ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.


۹۰ هزار و ۵۱۱ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش تقریبی ۷.۲ میلیارد ریالی را در پی داشت.


معامله ۳۵۵۲ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز در مجموع ارزش ۴ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریالی را رقم زد.


براساس آمار ثبت شده در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد ۷۲۹۴ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی نیز به ارزشی بیش از یک میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال خرید و فروش شد.


معامله گران تعداد ۲۲۵۹ گواهی سپرده زیره سبز را نیز خریدند و ارزش تقریبی یک میلیارد ریالی را رقم زدند.


طی این معاملات ۷۱۹ گواهی سپرده رطب مضافتی نیز مورد معامله قرار گرفت و ارزشی بالغ بر ۱۲۶ میلیون ریال برای این دارایی پایه رقم خورد./ کالاخبر



انتهای خبر

0
0