آکادمی هلاکوئی
1400/03/22
12:56
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۲۲ خرداد)

سقوط بیت کوین به ۳۵ هزار دلار در…

سقوط بیت کوین به ۳۵ هزار دلار


در پی اخبار منتشر شده از السالوادور، و تلاش های جدید هند و برخی از شرکت های بزرگ در راستای بهبود وضعیت بازار، بیت کوین توانست عملکرد بهتری نسبت به قبل نشان دهد. روز پنجشنبه BTC به بالاترین قیمت خود طی شش روز گذشته رسید و تراز ۳۸۵۰۰ دلار را تاچ کرد و بعد از اندکی اصلاح، دیروز در همان سطح باقی ماند.


ارز رمزنگاری شده برتر بازار بیش از ۲۰۰۰ دلار از ارزش خود را ظرف چند ساعت از دست داد و مدت کوتاهی زیر ۳۵۰۰۰ افت کرد. علی رغم بازیابی چند صد دلاری قیمت، BTC هنوز در مقیاس ۲۴ ساعته حدود ۴٪ کاهش را نشان می دهد.


سرمایه بازار این ارز هم اکنون زیر ۷۰۰ میلیارد دلار است. اما نکته مثبت موجود این است که چیرگی بیت کوین بر بازار به بیش از ۴۴ درصد رسیده است، زیرا در همین زمان، آلتکوین ها با شدت بیشتری سقوط کرده اند.


رنگ قرمز بازار آلتکوین ها را فرا گرفت


در حالی که BTC در یک روز حدود ۴٪ از ارزش خود را از دست داده است، بخش اعظم بازار آلتکوین ها به رنگ قرمز ظاهر شده اند. همین چند روز پیش، اتریوم از مرز ۲۶۰۰ دلار عبور کرد، اما از آن زمان تاکنون ۳۰۰ دلار ریزش داشته و به ۲۳۰۰ دلار رسیده است.


بایننس کوین ۵۰ دلار از نقطه اوج اواسط هفته گذشته خود در حدود ۳۸۰ دلار کاهش یافته و به حدود ۳۳۰ دلار رسیده است. کاردانو زیر تراز ۱.۴ دلار در نوسان است. DOGE (-۵٪) ، XRP (-۵٪) ، BCH (-۷٪) ، LTC (-۹٪) و SOL (-۹٪) نیز ازجمله آلتکوین های بزرگی هستند که امروز عمیقا به رنگ قرمز درآمده اند. پولکادات و یونی سوآپ هر دو کاهشی دورقمی را تجربه کرده و به زیر مارک ۲۰ دلاری رسیده اند.


بازار 22 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (22 خرداد)

وضعیت بین کوین های جایگزین دارای ارزش بازار کمتر حتی از این هم بدتر است. THORChain پس از ۲۰ درصد کاهش به ۶.۵ دلار رسیده و از دیروز بیشترین افت را داشته است.


از سوی دیگر، Bitcoin Gold (-۱۶٪) ، Kusama (-۱۶٪) ، Siacoin (-۱۵٪) ، SushiSwap (-۱۵٪) ، Amp (-۱۵٪) ، Fantom (-۱۴٪) ، ICP (-۱۲٪) ، Klaytn (-۱۲٪) ، Horizen (-۱۲٪) و SHIBA INU (-۱۲٪) فقط چند نمونه دیگر از مجموعه ارزهای دارای افت دو رقمی هستند.


در نهایت، کل ارزش بازار دارایی های رمزنگاری شده ۱۰۰ میلیارد دلار در یک روز کاهش یافته و به زیر ۱.۵ تریلیون دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0