پایگاه خبری انتخاب
1401/02/16
08:33
خبرگزاری دولت: شایعه استعفای «عبدالملکی» صحت ندارد ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: اخیرا شایعاتی در خصوص استعفای حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون...

خبرگزاری دولت: شایعه استعفای «عبدالملکی» صحت ندارد ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: اخیرا شایعاتی در خصوص استعفای حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در فضای مجازی مطرح شده است که کسب اطلاع از منابع آگاه نشان می‌دهد که این شایعات صحت ندارد و وی اکنون مشغول به کار است.




فرونشست زمین در بزرگراهی در تهران حامد مقدسی سرپرست معاونت فنی و عمران منطقه ۵ شهرداری تهران از فرونشست زمین در بزرگراه شهید آبشناسان خبر داد. حامد مقدسی گفت: روز گذشته حدود ساعت ۱۹ ، در بزرگراه شهید باکری، مسیر جنوب به شمال حد فاصل ورودی به بزرگراه شهید آبشناسان شرق، حفره ای به حجم نشست چهار در چهار متر مربع و عمق ۴.۵ متر ، ایجاد شده که به محض اطلاع از وقوع حادثه ، عملیات ایمن سازی و رفع خطر معبر در دستور کار قرار گرفته است.




صداوسیما سریال سروش صحت را هم از جدول پخش حذف کرد علیرغم اطلاع رسانی گسترده برای پخش سریال ساختمان پزشکان از شبکه تماشا، پخش این سریال به کارگردانی سروش صحت منتفی شد و طبق زیرنویس شبکه تماشا سریال دردسرهای شیرین جایگزین آن شده است. هنوز دلیل این تغییر اعلام نشده اما منتفی شدن پخش سریال سروش صحت بعد از کنار گذاشته شدنش از اجرای برنامه «کتاب باز» شائبه ادامه مشکلات مدیران تازه سازمان صدا و سیما با او را تقویت کرده.




روزانه فقط ۲ کیسه آرد، قاچاق می‌شود؟ بر اساس اعلام پلیس، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا به امروز ۴ تن و ۹۱۱ کیلوگرم آرد قاچاق از مرزهای آبی و خشکی کشف شده است. به گزارش «انتخاب»، با توجه به گذشت ۴۷ روز از سال ۱۴۰۱، آمار مذکور بدین معناست که روزانه حدود ۱۰۶ کیلو آرد قاچاق کشف شده است. به عبارت دیگر میزان آرد قاچاق کشف شده در روز، کمی بیشتر از دو کیسه ۵۰ کیلویی است.




حمله با چاقو یا ساطور در شرق تل‌آویو منابع خبری گزارش دادند که شش اسرائیلی در نزدیکی شهر تل‌آویو زخمی شده‌اند که سه نفر از آنان کشته شدند. رادیو اسرائیل به صورت رسمی خبر داد که در جریان این عملیات سه اسرائیلی به هلاکت رسیده‌اند. برخی از منابع نیز گفته‌اند که این عملیات، با ساطور انجام شده است.




تصویب طرح ضدبرجامی در سنا براساس طرحی که با اکثریت آرا در سنا به تصویب رسید، اهمیت تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه بانک مرکزی ایران و سپاه را برای محدود کردن همکاری‌های ایران و چین «ضروری» قلمداد شده است.




پیشنهاد یارانه ۶۰۰ هزار تومانی محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بناست روند حذف ارز ترجیحی کالا‌ها ادامه داشته باشد یارانه هر فرد باید حداقل به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یابد. آصفری با اشاره به حذف یارانه آرد و افزایش قیمت نان و ماکارونی بیان کرد: اینکه ما تاکید داریم حذف ارز ترجیحی منجر به فشار به مردم می‌شود، یکی از نمونه‌های پس لرزه آن اکنون در بحث ماکارونی و نان‌های صنعتی قابل مشاهده است.




تغییرات قیمت نان ایرنا، خبرگزاری دولت در گزارشی نوشت: اصلاح نرخ آرد صنف و صنعت موجب جریان سازی‌هایی درخصوص گران شدن نرخ نان شد که نه تنها صحت ندارد بلکه بررسی های خبرنگاران ما نشان می دهد که قیمت نان سنتی در سراسر کشور تغییری نداشته است. با این حال، رسانه رسمی دولت جدولی هم از تغییرات قیمتی نان منتشر کرده که بر اساس آن، نانوایی های آزادپز استان های تهران، قم و کرمانشاه قیمت را افزایش داده اند و در استان هرمزگان نیز قیمت نان در فروردین ماه افزایش یافته بود.




آخرین آمار کرونا در ایران بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۵۶ نفر رسید. همچنین ۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۴۵ نفر رسید.




پاسخ تلویحی دستیار وزیر خارجه به سفیر روسیه در مورد حجاب و ممنوعیت مشروبات الکلی سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه به اظهارات سفیر روسیه در ایران در مورد موانع سفر گردشگران روسی به تهران پاسخ داد . سید رسول موسوی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «جاذبه های اصلی گردشگری ایران عزیز ما زیارت، فرهنگ، هنر، تاریخ و تمدن است؛ مزیتهایی که منحصر بفرد بوده و دیگران ندارند. گردشگری سلامت مزیت دیگری است که می تواند ایران را قطب پزشکی منطقه نماید. مشکل اصلی صنعت گردشکری ما ضعف زیرساختها و مدیریت امور است نه مهیا نبودن بساط ع...خ.. » اخیرا سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با روزنامه "ایزوستیا "چاپ مسکو گفته بود که «من بارها و با صراحت به ایرانی‌ها گفته ام که دو مساله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می‌شود. یکی مساله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتی در گرما در همه جای این کشور، اجباری است و دیگری اینکه مشروبات الکلی ممنوع است.»

انتهای خبر

0
0