سنا
1400/07/03
11:03
طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ بازگشایی مسیر تولید و اشتغال

در طرح مالیات بر عایدی سرمایه قرار است سرمایه‌ها به جای خروج از مسیر تولید وارد عرصه تولید و اشتغال شده و دست دلالان از بازار کوتاه شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان مطلب فوق به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: مالیات یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد است و کشورهای دنیا به منظور اجرای این طرح گام‌های اساسی برداشته و به نتایج خوبی هم در این زمینه رسیده اند.


محمد مهدی مفتح افزود: اجرای صحیح طرح مالیات بر عایدی سرمایه، ضمن ایجاد تحول در اقتصاد کشور موجب کوتاه شدن دست دلالان از بازار کالاهای سرمایه‌ای می شود.


وی عنوان کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه باید بر مبنای درست و متناسب با شرایط اقتصادی کشور اجرا شود و از همه مهم‌تر اینکه باید ببینیم نتیجه آن بر کدام بخش اقتصادی تاثیر بیشتری دارد.


نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایه‌های مالیات نیازمند توسعه در کشور است، اظهار کرد: اصل مالیات و اشکال آن باید در کشور بسط و توسعه یافته و در جهت رفاه حال مردم قوانینی از سوی دولت و مجلس وضع شود.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اجرای این طرح تا چه میزان می‌تواند به بازار نقدینگی کشور کمک کند؛ گفت: با اجرای دقیق قانون و مداومت در اصلاح این طرح، می توان هدایت نقدینگی را به سمت تولید و به خصوص بازار سرمایه هدایت کرد.


نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خریدهای سوداگرانه افراد با هدف کسب سود مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شوند.


وی تاکید کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح در کشور همانند دیگر کشورها، مقابله با سوداگری در بخش‌های مختلف اقتصادی است تا منابع مالی که در سوداگری می چرخد به طرف تولید هدایت شود.


* خبرنگار: پروین خدادادی



انتهای خبر

0
0