بورس پرس
1400/10/26
11:56
ادعای عجیب ناظر مجلس در شورای عالی بورس درباره وضعیت بازار و عامل نوسان !

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در ادعایی متناقض از واقعیت های آماری بازار سرمایه ، اعلام کرد روند فعلی یازار سهام عادی بوده و تنها عامل نوسانات اخیر، نگرانی سهامداران است !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محسن علیزاده درباره علت تداوم ریزش های شاخص بورس که امروز هم با افت بیش از ۱۱ هزار واحدی ، آماده عقب نشینی به کانال منفی ۱..۲ میلیونی شده به ایرنا گفت: طی یکی دو سال گذشته، برخی نوسان‌ها شکل گرفت و با وجود اقدامات دولت برای کاهش هیجان ، تغییر مشهودی ایجاد نشد.


وی افزود: از زمان منفی شدن بورس، دولت از هیچ اقدامی برای کاهش نوسانات کوتاهی نکرد و همه تلاش را بکار گرفت تا نوسانات را به حداقل برساند و روند بازار را متعادل کند. دولت در صدد است از طریق تصمیمات مثبت، زمینه کاهش ضرر و زیان سهامداران را فراهم کند. این امر موجب امیدواری برخی فعالان بازار برای بهبود روند معاملات شد.


این نماینده مجبس ادامه داد: اما در کنار تلاش دولت نباید از این موضوع غافل ماند که بخشی از نوسانات اخیر مربوط به برخی سیاست‌های خارجی است که تاثیر آن بر بورس خارج از حیطه اختیارات مسئولان است. ترس و نگرانی سهامداران ، دیگر مشکل بوده که موجب شده سهامداران با اعلام هر خبر منفی واکنش نشان دهند و باعث ایجاد هیجان می‌شوند. بنابراین تنها عامل نوسانات اخیر، نگرانی سهامداران است که می‌توان به‌راحتی و با کمک دولت برطرف کرد !


علیزاده در ادعایی متناقض از واقعیت های آماری بازار سرمایه ، اعلام کرد روند فعلی معاملات بورس عادی است و سهامداران باید کمک کنند تا زمینه بازگشت اعتماد به بازار فراهم شود! دولت و مجلس همه تلاش را به کار گرفته‌اند تا هر چه زودتر دوباره سرمایه‌گذاران به این بازار برگردند !


وی ادامه داد: حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی هم در حالی بر معاملات بورس اثر گذاشته که مجلس از مدت‌ها قبل به دنبال آن بود اما دولت باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد که این برنامه به ضرر مردم و قشر ضعیف جامعه نباشد.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0