آکادمی هلاکوئی
1400/06/27
23:00
تحلیل تکنیکال ریپل؛ شنبه ۲۷ شهریور

ریپل(XRP) در ۱۳ آگوست(۲۲ مرداد) از مرز ۱.۰۰…

ریپل(XRP) در ۱۳ آگوست(۲۲ مرداد) از مرز ۱.۰۰ دلاری عبور کرد. از آن زمان تا به حال به جز سقوط سراسری ۷ سپتامبر(۱۶ شهریور) به زیر آن برای مدت کوتاهی، با موفقیت در بالای مرز ۱ دلاری حفظ شده است. پرایس اکشن اخیر ریپل حاکی از وجود حمایت قدرتمندی در قیمت ۱ دلاری است زیرا قیمت بارها با موفقیت از آن جهش پیدا کرده است.


کانال نزولی در عرض ماه گذشته در نمودار ریپل شکل گرفته است که به رنگ آبی روشن قابل ملاحظه است. در لحظه نگارش این تحلیل ، XRP بین مقاومت اصلی ۱.۱۲ دلار و حمایت ۱.۰۵ دلاری محدود شده است.


ijNo1dhO 300x160 - تحلیل تکنیکال ریپل؛ شنبه 27 شهریور

نمودار ۴ ساعته جفت ارزXRP/USDT با توجه به نزدیک بودن قیمت XRP به حمایت اصلی ۱.۰۵ دلار ،باید مراقب هرگونه کاهش به زیر این حمایت باشیم. اگر خرس ها تسلط بیشتری به بازار داشته باشند ، می توانند XRP را به زیر این حمایت کاهش دهند و تارگت بعدی آنها ، حمایت اصلی ۰.۹۵ دلاری است.


برای آغاز این روند نزولی ، XRP باید به زیر ۳۰۰MA برسد که نزدیک به ۲ ماه به عنوان سطح حمایتی عمل کرده است. در صورتی که قیمت XRP به واسطه افزایش فشار خرید به مقاومت اصلی ۱.۱۲ دلار برسد و در بالای آن حفظ شود ، می توانیم انتظار از سرگیری روند صعودی داشته باشیم.


اگر گاوها بتوانند به قیمت ۱.۲۰ دلاری برسند و XRP را در بالای آن تثبیت کنند ، قیمت XRP می تواند مجددا به بالای ۱.۳۰ دلار برگردد.


در یکی دو روز گذشته ، شاخص Stochastic RSI به سمت ناحیه فروش اشباع خود پیش رفته است. در لحظه نگارش این تحلیل ،این شاخص در تلاش است تا از این ناحیه خارج شده و به سمت میزان ۵۰ پیشروی کند. اگر فشار خرید آنقدر باشد که این شاخص را به بالای میزان ۵۰ برساند ، قیمت XRP از مقاومت فعلی خود عبور خواهد کرد.


با نگاهی به اندیکاتور MACD ، می بینیم که میانگین های متحرک تقریبا در حدود میزان ۰ به طور ثابت درحال حرکت هستند. اگر MACD بتواند از میزان ۰ بگذرد ، می توانیم از آغاز روند صعودی XRP ، اطمینان حاصل کنیم.



اسپات ریت: ۱.۰۸ دلار


روند: خرسی


میزان نوسانات: متوسط


حمایت: ۱.۰۵ دلار


مقاومت: ۱.۱۲ دلار





این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: COINGAPE


انتهای خبر

0
0