آکادمی هلاکوئی
1399/10/22
13:40
به دنبال سقوط شدید بازار ارزهای رمزنگاری، FCA نسبت به خطرات سرمایه گذاری در این بازار هشدار داد

مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA )که یک…

مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA )که یک مرجع نظارتی فعال زیر نظر وزارت خزانه داری و پارلمان بریتانیا است، در بحبحه سقوط بزرگ بازارهای رمزنگاری درباره سرمایه گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده هشدار داده است.


در بیانیه روز ۱۱ ژانویه (۲۲ دی) FCA آمده است که سرمایه گذاری و وام های رمزنگاری شده با درجات بالایی از ریسک همراه است و سرمایه گذاران باید هر زمان آماده باشند تا هنگام سرمایه گذاری روی ارزهای رمزنگاری، تمام دارایی خود را از دست بدهند.


FCA با اشاره به چند مورد ریسک مهم این بازار از جمله نوسانات قیمت، پیچیدگی محصول، هزینه ها و کارمزدها اذعان داشته است که سرمایه گذاران مسیولیت ریسک های مرتبط با دنیای رمزنگاری را بر عهده می گیرند:


“کاربران باید از خطرات موجود آگاه باشند و بررسی کنند که آیا وارد شدن به سرمایه گذاری های پر بازده بر اساس دارایی های رمزنگاری مناسب آنها هست یا خیر. آنها باید بیزینس رمزنگاری مرتبط را به دقت بررسی کنند.”


این نهاد تنظیمی اظهار داشت که بعید است سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری در صورت بروز مشکل به نهادهای حمایت از حقوق مصرف کننده مانند خدمات بازرسی مالی دسترسی پیدا کنند.


FCA خاطرنشان کرد که شرکت هایی که خدمات مرتبط با ارزهای رمزنگاری را ارایه می دهند باید مطمین شوند که کلیه الزامات قانونی مربوطه را رعایت می کنند و مجوز FCA را دریافت کرده اند. این آژانس نوشت: از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۱ دی)، کلیه شرکت های دارایی رمزنگاری مستقر در انگلستان برای مقابله با پولشویی باید در FCA ثبت شوند. FCA افزود: “فعالیت بدون ثبت در این شرکت یک جرم کیفری تلقی خواهد شد.”


این اخطار FCA در حالی منتشر شده است که بیت کوین (BTC) پس از ثبت بالاترین رکورد در روز ۸ ژانویه (۱۹ دی) در حدود ۴۲۰۰۰ دلار، در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۲ دی)، با فشار فروش گسترده ای مواجه شد و برای مدت کوتاهی تا زیر سطح ۳۳۰۰۰ ریزش کرد.


سقوط اخیر بازار رمزنگاری محدود به بیت کوین نیست، زیرا تمام ۱۰ رمزارز برتر بازار نیز ضررهای عمده ای را متحمل شده اند و آلتکوین هایی مانند اتر (ETH) تقریبا ۱۹٪ افت قیمت داشته است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0