بورس۲۴
1401/11/04
15:33
تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ خرید مواد اولیه «بپیوند»

به گزارش کدال نگر بورس ۲۴،شرکت شرکت برق و انرژی پیوند گسترپارس از تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ خرید مواد اولیه خبر داد.

تغییر بیش از 10 درصد در نرخ خرید مواد اولیه «بپیوند»

به گزارش کدال نگر بورس۲۴ ،شرکت شرکت برق و انرژی پیوند گسترپارس از تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ خرید مواد اولیه خبر داد.


شرکت اعلام کرد کلیه نیروگاه های مقیاس کوچک و بزرگ که تمامی برق تولیدی خود را تحویل شبکه سراسری می دهند مکلفند برای سوخت مصرفی شامل هر لیتر فرآورده نفتی و هر متر مکعب گاز مصرفی معادل ۲۵۰ ریال با احتساب عوارض و مالیات ارزش افزوده به صورت نقدی به شرکت ملی پالایش و فرآورده های نفتی و گاز ایران پرداخت نمایند.


لازم به توضیح است این مبلغ در انتهای سال توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران کسر و در حساب توانیر جهت تسویه هزینه سوخت منظور خواهد شد. در همین راستا با استناد به موارد فوق بندهای ذیل، اجرایی خواهد گردید: ۱- جبران هزینه سوخت از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ براساس اختلاف نرخ سوخت مبنای سقف بازار ۱۰۰ ریال و نرخ سوخت نیروگاهی ۲۵۰ ریال ، محاسبه خواهد شد. ۲- از تاریخ ۱۴۰۱.۰۱.۰۱ اثر مالی کارایی و ناکارایی مصرف سوخت براساس اختلاف نرخ سوخت ۶۰۷ ریال به ازای هر واحد سوخت و نرخ سوخت نیروگاهی ۲۵۰ ریال به ازاء هر واحد سوخت ، محاسبه خواهد شد. با در نظر گرفتن موارد فوق برآورد می گردد هزینه سوخت تا پایان سال ۱۴۰۱ با نرخ قبلی (۱۰۰ریال) حدود ۱۲۰ میلیارد ریال باشد،


لذا انتظار می رود تغییر نرخ سوخت از ۱۰۰ به ۲۵۰ ریال به ازای هرلیتر/مترمکعب منجر به افزایش مبلغ هزینه سوخت سالانه این شرکت به حدود ۳۰۰ میلیارد ریال گردد. همچنین همانگونه که در بند ۱ بیان شد، انتظار می رود بخشی از افزایش مبلغ هزینه سوخت در قالب محاسبات جبران هزینه سوخت توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعمال شود.

بپیوند
انتهای خبر

0
0