فارس نیوز
1401/05/04
13:01
کاهش ۹۷۳ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۹۷۳ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در ابتدای ساعات معاملات همزمان با خبر جلسه رئیس سازمان بورس و رئیس کل بانک مرکزی رو به افزایش نهاد، اما از میانه بازار روند کاهشی به خود گرفت به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش ۹۷۲ واحد دیگر به رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۴۴ واحد رسید.


همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش ۲۸۴۱ واحد به رقم ۳۸۸ هزار و ۲۹۰ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۴۶۳ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله گران امروز بیش از ۴.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۸۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۷۱۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.


امروز شاخص کل و شاخص قیمت با نگاه وزنی - ارزشی ۷ صدم درصد کاهش یافت، این دو شاخص با معیار هموزن ۷۲ صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور یک دهم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۲۲ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱۱ صدم درصد رشد کرد.


امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و برعکس نمادهای ملی مس و فولاد کاوه جنوب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.


امروز در فرابورس هم شاخص کل با ۵۵ واحد کاهش به رقم ۱۸ هزار و ۸۱۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه فرابورس ۳۴۵ هزار میلیارد تومان شد. معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۱.۶ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۳۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان دادوستد کردند.


امروز نماد پخش البرز بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و نمادهای صنعتی مینو، برق دماوند، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، اعتباری ملل، برق عسلویه مپنا و بانک دی بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته‌اند.


به گزارش فارس، امروز جلسه مشترک بین مجید عشقی رئیس سازمان بورس و علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در محل این بانک برگزار شد. طبق خبرهایی که از این جلسه منتشر شده،‌قرار بر این شده است که نرخ سود بین بانکی با سیاست بانک مرکزی کنترل شود و این نرخ از کریدور ۲۱ درصد بالاتر نرود.


همچنین نرخ سود بانکی طبق قول مسئولان در روزهای آینده رو به کاهش بگذارد.


بر اساس گفته مسئولان در این نشست اعلام شده است ۳۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع شرکت‌ها در شبکه بانکی رسوب کرده که در صورت کاهش نرخ بهره بین بانکی بخشی از این سپرده‌ها صرف سپرده‌گذاری و رونق تولید در شرکت‌های بورسی خواهد شد.


انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


انتهای خبر

0
0