پایگاه خبری انتخاب
1401/04/02
08:34
#صبحانه_خبری، ۲ تیر ۱۴۰۱؛ از شکسته شدن رکورد تورم ماهانه پس از انقلاب تا اختلاس در بنیاد شهید در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را ...

#صبحانه_خبری، ۲ تیر ۱۴۰۱؛ از شکسته شدن رکورد تورم ماهانه پس از انقلاب تا اختلاس در بنیاد شهید



در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




زمین لرزه در افغانستان / ۹۵۰ تن کشته شدند


زمین لرزه ای با قدرت ۶.۱ ریشتر بامداد امروز ولسوالی گیان در ولایت پکتیکا را لرزاند. شمار کشته‌های زمین‌لرزه به ۹۵۰ نفر رسیده است.




امام هیچ گذشتی در قبال کسانی که می‌خواستند مقابل نظام بایستند، نداشتند


حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امام خمینی با اعتماد به نفس خداباور و اتکا به مردم متدین توانست در عصر حاضر انقلاب بی نظیری را محقق کند، گفت: امام بزرگوار ما نسبت به مسائل دینی و نسبت به اصل نظام اسلامی و حتی نسبت به نظامات جامعه ما بسیار حساس بودند و چنانچه کسانی می‌خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند و به نظام اسلامی لطمه وارد کنند، حضرت امام هیچ گذشتی در قبال چنین افرادی نداشتند.




اختلاس در بنیاد شهید


امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید گفت: هنوز ما حجم خساراتی را که وارد شده است و اختلاس‌هایی را که اتفاق افتاده است نمی‌دانیم. روز‌های گذشته مدیرعامل فعلی بانک دی، پیش من بود و گزارش می‌داد، فقط یکی از شرکت‌ها حدود ۵ هزار میلیارد تومان اختلاس انجام داده است.




آیت الله مکارم: گرانی با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت، برای مردم به معما تبدیل شد


آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز داد مردم از گرانی‌ها بلند است و می‌گویند که قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. وی در ادامه به ضرورت اقناع و تبیین برای مردم نسبت به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده‌ای برای آن داشته باشند.




اینترنت طبقاتی کلید خورد؟


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که به منظور رفع دغدغه‌های فرهنگی والدین، اینترنت ویژه کودکان تا دو هفته آینده در دسترس قرار می‌گیرد




توضیحات وزیر ارشاد در خصوص توقیف «برادران لیلا»


محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی در خصوص توقیف فیلم «برادران لیلا» و ممنوع‌الکار شدن برخی بازیگران گفت: من در همین حیاط دولت چند هفته قبل اعلام کردم که ما طبق قانون عمل خواهیم کرد و قانون هم در این زمینه مشخص بود و دوستان من در سازمان سینمایی بررسی‌های کاملی انجام دادند و اصرار من بر این بود که حتما مر قانون را رعایت کنند.




واکنش آمریکا به تقابل قایق‌های سپاه با ناو آمریکایی


ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این که چه واکنشی نسبت به گزارش اخیر درباره نزدیک شدن قایق‌های تندروی ایران در خلیج فارس به کشتی‌های آمریکایی دارد، گفت: بهتر است به وزارت دفاع مراجعه کنید. آن‌ها اطلاعات بیشتری برای شما خواهند داشت. وی ادعا کرد که نه‌تنها در چند روز اخیر، بلکه هفته‌ها و ماه‌هاست شاهد این بوده‌ایم ایران اقدامات دریایی ناایمنی انجام داده است که غیر حرفه‌ای هستند و جان دریانوردان را به خطر می‌اندازند و گفت: این اقدامی است که ما آن را محکوم کرده و از ایران خواسته‌ایم دست از انجام دادن این کار بردارد.




نماینده دادستان: جمشید شارمهد گفته بود «مختصات ۱۵ آشیانه موشکی سپاه را برای FBI و CIA بردم اما رغبتی نشان ندادند»


حسنی اعتماد نماینده دادستان در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر گفت: متهم جمشید شارمهد در اقاریر خود در این خصوص بیان داشته در مورد مختصات ۱۵ آشیانه موشکی سپاه که به دست مان رسیده بوده شخصی به نام حسین احدی که اطلاعات دیگری نیز داشت می خواست به ما بفروشد و من این اطلاعات را برای FBI و CIA که نام افسران آن را به یاد نمی آورم بردم، اما آن ها رغبتی نشان ندادند من هم برای این که این اطلاعات را چک کنم دو تا از این مختصات را در تلویزیون پخش کردم و این اطلاعات درست بود چون کسی اعتراض نکرد اما با این حال کسی حاضر نشد این اطلاعات را از ما بخرد.



🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0