آکادمی هلاکوئی
1400/03/20
16:10
۵ نکته که پیش از شروع بازار سهام باید بدانید؛ پنج شنبه، ۲۰ خرداد

امروز در بازار سهام مواردی از جمله نشست…

امروز در بازار سهام مواردی از جمله نشست بانک مرکزی اروپا ، انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ، رشد بیت کوین پس از تصویب آن توسط السالوادور به عنوان پول رسمی ، ثبات نفت خام ، افزایش توجهات به سهام شرکت گیم استاپ مورد توجه قرار خواهد گرفت.


آنچه که پیش از شروع بازار در روز پنج شنبه باید بدانید به شرح زیر می‌باشد:



۱. شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده


در نهایت زمان انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده وزارت کار فرا رسید و امروزساعت ۸:۳۰ صبح به وقت ET منتشر خواهد شد. این شاخص یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی پیش از نشست بعدی بانک فدرال در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن(۲۵ تا ۲۶ خرداد) خواهد بود.


قیمت های مصرف کننده با بازگشایی مجدد اقتصاد پس از شیوع بیماری، به سرعت در حال افزایش است و انتظار می رود در طی این گزارش ، قیمت ها ۰.۴٪ دیگر نسبت به ماه مه (اردیبهشت) افزایش یافته و تورم سالانه را به ۴.۷٪ برساند.


سرمایه گذاران این گزارش را با دقت مطالعه می کنند تا سرنخی را از مسیر سیاست پولی فدرال رزرو ، به ویژه پس از آمار شدید آوریل و اطمینان مکرر سیاست گذاران بانک مرکزی مبنی بر ماهیت موقت تورم ، بیابند.


آمار و ارقام قدرتمند می تواند اعضای فدرال رزرو را برای دفاع از این دیدگاه ها تحت فشار شدید قرار دهد و بسیاری معتقدند که انتظار مبنی بر متوسط افزایش ۴.۷ درصدی در سال محافظه کارانه است.


بخشی از منطق بانک فدرال در مورد افزایش موقت قیمت ها ، مربوط به عدم رشد دستمزد برای سالها است. با این حال ، گزارش مشاغل ،هفته گذشته بیش از حدی که پیش بینی شده بود ، افزایش یافت و میزان متوسط دستمزد ساعتی برای دومین ماه متوالی جهش یافت.


شایان ذکر است ، که تعداد آمریکایی هایی که در هفته منتهی به ۵ ژوئن(۱۵ خرداد) درخواست خود را برای مزایای بیکاری ثبت کردند ، از ۳۸۵,۰۰۰ نفر به ۳۷۰,۰۰۰ نفر کاهش یافته است که یکی از نشانه های بازگشایی اقتصادی است.



۲. سهام بی حرکت باقی ماندند


سهام ایالات متحده روز پنجشنبه عمدتا بدون تغییر دیده می شود و همچنان در این هفته سرمایه گذاران در انتظار اطلاعات تورم ایالات متحده هستند.


تا ساعت ۶:۲۰ صبح به وقت ET ، معاملات آتی داو جونز ۴۰ واحد ویا ۰.۱ درصد افزایش یافت ، از سوی دیگر معاملات آتی S&P ۵۰۰ و Nasdaq ۱۰۰ به ترتیب ۰.۱ درصد و ۰.۲ درصد کاهش می یابند.


سه شاخص اصلی بازار S&P ۵۰۰ و blue-chip میانگین صنعتی داو جونز و Nasdaq Composite روز چهارشنبه را ۰.۵ درصد پایین تر بستند.


سرمایه گذاران با احتیاط منتظر انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده هستند. پس از افزایش شدید تورم ، فدرال رزرو وادار به مهار سرعت خرید های دارایی خود شد که این نشانه دهنده ی افزایش نرخ بهره می باشد.


سهام شرکت گیم‌استاپ(NYSE:GME)،یکی از سهام محبوب میم در بازار، پس از انکه این شرکت استخدام مدیران سابق آمازون (NASDAQ: AMZN) Matt Furlong و Mike Recupero به عنوان مدیر اجرایی خود را اعلام کرد ، در ساعات پایانی روز پنج شنبه مورد توجه قرار گرفت.



۳. جلسه سیاست بانک مرکزی اروپا


بانک مرکزی اروپا آخرین جلسه سیاستگذاری خود را اواخر روز پنجشنبه به پایان می رساند و انتظار می رود که خرید اوراق قرضه خود را در سطوح بالا حفظ کند.


کریستین لاگارد ، رئیس بانک مرکزی اروپا اخیرا عنوان کرد که صحبت درباره ی کاهش برنامه خرید اضطراری بانک در طی همه گیر به ارزش ۱.۸۵ تریلیون یوروخیلی زود است.


انتظار میرود که بحث در این باره طی این نشست کوتاه باشد.


بنابراین ، پیش بینی می شود که در طی این جلسه یک گفتگوی کامل و صریح به مدت کوتاهی در زمینه اقتصاد احیاگر که با افزایش نرخ واکسیناسیون و کاهش موارد ابتلا صورت گیرد.



۴. بازیابی قیمت بیت کوین به واسطه ی اخبار کشور الساوادور


بیت کوین ، بزرگترین رمزارزبزرگ جهان برحسب حجم بازار، روز پنجشنبه نیز به روند صعودی خود ادامه داد و این صعود پس از بیانیه کشور السالوادور مبتنی بر شناختن بیت کوین به عنوان پول رسمی خود صورت گرفت.


در ساعت ۶:۲۰ صبح به وقت ET ، بیت کوین با جهش ۱۳ درصدی روز چهارشنبه ، در حدود ۳۷۹۰۴ دلار معامله می شود.


تصمیمات این کشور بدان معنا است که قیمت ها در این کشور برحسب بیت کوین نیز محاسبه خواهد شد ، مشارکت های مالیاتی با ارز دیجیتال قابل پرداخت است و صرافی های ارز دیجیتال مشمول مالیات بر سود سرمایه نخواهند شد.


مدت هاست که حامیان بیت کوین ،آن را به عنوان جایگزینی مناسب برای ارزهای فیات می دانند.


با این اوصاف ، باید دید که آیا این ارز دیجیتال می تواند از محدوده ۳۰,۰۰۰ دلار تا ۴۰,۰۰۰ دلار عبور کند.


همچنین، تحلیل‌گران بازار ارز دیجیتال بانک جی‌پی مورگان، با اشاره به تفاوت قیمت بیت کوین در بازار اسپات و بازار فیوچرز، این تفاوت قیمت را نشانه‌ای از بازار خرسی دانستند. در روز پنجشنبه، تحلیل‌گران جی‌پی مورگان به سرپرستی نیکولاس پانیگرتزوغلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، استراتژیست بازار جهانی، در یادداشتی به مشتریان نوشتند که بازار بیت کوین به وضعیت وارونگی (backwardation)، وضعیتی که قیمت اسپات بیشتر از قیمت‌های فیوچرز است، بازگشته است.



۵. ثبات نفت خام


قیمت نفت خام روز پنجشنبه عمدتا بدون تغییر باقی ماند. پس از اینکه رشد سهام بنزین در ایالات متحده ، خوش بینی ها برای افزایش تقاضا در فصل رانندگی ایالات متحده متوقف شد، نفت در تلاش است که سود های بیشتری را حاصل کند.


در ساعت ۶:۲۰ صبح به وقت ET ، هر بشکه نفت خام آمریکا با ۰.۱٪ رشد به ۷۰.۰۲ دلار رسید ،همچنین نفت برنت نیز با۰.۱٪ رشد به ۷۲.۳۱ دلار افزایش یافت.


روز چهارشنبه ، داده های تامین نفت خام از اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان می دهد که برای سومین هفته متوالی ، ۵ میلیون بشکه برای هفته منتهی به ۴ ژوئن(۱۴ خرداد) ثبت شده است.


با این حال ، موجودی بنزین در ایالات متحده از آوریل سال ۲۰۲۰(فروردین ۱۳۹۹) بیشترین افزایش را تجربه کرده است و برای دومین سود هفتگی بالغ بر ۷ میلیون بشکه صعود کرد.


این نشان دهنده تقاضای سوخت کمتر از حد انتظار در ابتدای تابستان است.


همچنین اخبار مبنی بر کاهش تقاضای سوخت در هند ، سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان ، در ماه مه به کمترین میزان خود از اوت سال گذشته میلادی (مرداد ۱۳۹۹) کاهش یافت.


با این اوصاف ، وضعیت کلی بازار نفت خام همچنان مثبت است واوپک نیز در ساعات پایانی روز پنجشنبه گزارش ماهانه بازار خود را منتشر می کند. این گزارش شامل آمار و ارقام تولید در طی ماه مه و همچنین آخرین دیدگاه کشور های عضو می باشد.


ماه گذشته درطی گزارش اوپک اعلام شد که تقاضا در سال جاری میلادی ۵.۹۵ میلیون بشکه در روز افزایش می یابد ، پیش بینی شد که رشد اقتصادی در چین و ایالات متحده با بحران ویروس کرونا در هند مواجه خواهد شد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.




منبع: Investing


انتهای خبر

0
0