آکادمی هلاکوئی
1400/03/08
11:40
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۸ خرداد)

ریزش بیت کوین به زیر ۳۵ هزار دلار…

ریزش بیت کوین به زیر ۳۵ هزار دلار


ارز رمزنگاری شده اول بازار، پس از بازیابی زیان های شدیدی که اخیرا آن را به حدود ۳۰۰۰۰ دلار کشانده بود، برای چند روز متوالی در حال افزایش بود. این دارایی در چند مورد تراز ۴۰۰۰۰ دلار را به چالش کشید و حتی برای مدت کوتاهی موفق به عبور از این سطح شد.


با این حال، خرس ها اجازه افزایش بیشتر را به آن ندادند و هربار تلاش این ارز برای رسیدن به سطوح بالاتر به شکست انجامید. پس از آخرین مورد، بیت کوین با سرعت سقوطی چند هزار دلاری را تجربه کرد.


در ساعات بعدی با تداوم روند ریزشی BTC، وضعیت بدتر شد. این اتفاق منجر به سقوط قیمت بیت کوین تا پایین ترین سطح قیمت پنج روز اخیر آن یعنی زیر ۳۵۰۰۰ دلار (در Bitstamp) شد. هرچند، گاوها بار دیگر وارد عمل شدند و بیت کوین را به بالا سوق دادند و به موقعیت فعلی آن یعنی حدود ۳۷۰۰۰ دلار رساندند.


اگرچه ارزش بازار BTC هنوز زیر ۷۰۰ میلیارد دلار باقی مانده است، اما چیرگی آن بر بازار به بالای ۴۳ درصد رسیده است.


جهش کوین های حریم خصوصی


بیشتر کوین های جایگزین نیز در ۲۴ ساعت گذشته رفتاری مشابه رهبر خود در پیش گرفته اند. اتریوم تا مرز ۲۳۰۰ دلار کاهش یافت اما از آن زمان حدود ۲۰۰ دلار افزایش یافته و در حال حاضر بالای ۲۵۰۰ دلار ترید می شود.


بایننس کوین نیز پس از سقوط تا ۳۱۰ دلار به بالای ۳۴۰ دلار بازگشته است. بقیه آلت کوین های دارای ارزش بازار بیشتر مانند کاردانو (۱٪)٪ ریپل (۲.۷٪)، یونی سوآپ (۵٪)، بیت کوین کش (۴٪) چین لینک (۴٪) و لایت کوین (۳.۵٪)، نیز عملکرد مشابهی داشته اند، به طوریکه در مقیاس ۲۴ ساعته ، بیشتر آنها به رنگ سبز هستند.


بازار 8 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (8 خرداد)

نکته جالب این است که شماری از کوین های موسوم به کوین های حریم خصوصی در ۲۴ ساعت گذشته افزایش چشمگیری داشته اند. مونرو (XMR) با ۲۰ درصد رشد به ۳۰۰ دلار نزدیک شده است؛ درحالیکه زی کش (ZEC) تقریبا ۳۰٪ افزایش داشته و به ۱۸۰ دلار رسیده است، دش با ۱۳ درصد رشد بسیار بالاتر از ۲۰۰ دلار قیمت دارد و هوریزون (ZEN) با ۲۱٪ افزایش به ۱۱۵ رسیده است.


با وجود نوسانات ۲۴ ساعت گذشته، ارزش تجمعی بازار دارایی های رمزنگاری بالای ۱.۶ تریلیون دلار باقی مانده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0