بورس پرس
1399/12/14
00:00
نتیجه پنجمین روز حضور "اپال" با خروج ۵۳۶ هزار سهامدار + آمار کلی

نتیجه پنجمین روز حضور بیست و هفتمین سهم جدید یعنی فرآوری معدنی اپال کانی پارس با بازدهی ۲۷ درصدی و خروج ۵۳۶ هزار سهامدار حقیقی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، معاملات آخرین روز این هفته بازار سهام، کم نوسان و با گرایش منفی آغاز به کار کرد بطوری که در نهایت نماگر بازار با افت ۸۳۰۱ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۱۷۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب در پایان معاملات چهارشنبه، بیشترین اثر پذیری منفی شاخص کل بورس با ۱۲۰۰ تا ۳۰۱ واحد به نمادهای ملی مس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، شستا، فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، تاپیکو و ایران خودرو تعلق داشت.


در این میان، بررسی وضعیت داد و ستد فرآوری معدنی اپال کانی پارس در پنجمین روز حضور نشان می دهد بعد از سفارش خرید ۱۱۲ میلیون سهمی در پیش گشایش، تعداد ۶۱۰ هزار سهم به قیمت ۱۶۱۹ تومان معامله شد که با رشد ۳.۴ درصدی قیمت سهام و بازدهی خالص اولیه ۳۲ درصدی به معاملات پایان داد.


در این رویداد، ۴۵ هزار و ۹۹۶ سهامدار حقیقی و ۴۰ حقوقی قادر به خرید شدند اما ۵۳۶ هزار و ۷۳ سهامدار حقیقی و ۱۵۲ حقوقی هم با کسب حداقل ۲۷ درصد سود، حاضر به خروج از سهام "اپال" در پنجمین روز پس از عرضه اولیه شدند . براین اساس از ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۵۵ نفر خریدار این سهم در روز اول تاکنون یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۳۷ نفر معادل ۴۵ درصد از بیست و هفتمین شرکت تازه وارد سال جاری خارج شده اند.


بنابراین گزارش، ۶ اسفند هر سهم این شرکت ۲ هزار میلیارد تومانی در محدوده ۱۲۰۰ تا ۱۲۴۲ تومانی و عدم تغییر سهمیه ۴۰۰ سهمی تعلق گرفته به هر سهامدار در بورس تهران، کشف قیمت شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0