ایبنا
1400/10/10
15:36
بازدهی مثبت بورس در شروع زمستان ۱۴۰۰

روند معاملات بورس در نخستین هفته از آخرین فصل سال نشان از ثبت بازدهی مثبت شاخص کل بورس دارد.

به گزارش ایبنا ؛ بر این اساس بررسی پنج روز فعالیت بازار سهام در هفته گذشته نشان می دهد که شاخص کل بورس با بیش از ۳۸ هزار واحد رشد، از محدوده یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحد به محدوده یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسیده است. بنابراین در روزهای آغازین دی ماه سال جاری، بازدهی شاخص کل بورس ۲.۸۱ درصد بوده است.


حال بر اساس این گزارش، در اولین روز هفته گذشته ( شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با افزایش ۲۶ هزار و ۵۱۰ واحدی به عدد یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحد رسید. در دومین روز هفته ( یکشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۰) سهامداران نظاره گر افت نماگر بودند. به گونه ای که در پایان معاملات روز یکشنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴۸۹ واحدی معادل ۰.۱۱ درصدی به یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۵ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، نوری، خودرو، تاپیکو، وتجارت و وبملت با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۳۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۵۸ هزار و ۳۶۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۹۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته ( دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰) شاخص کل مثبت شد. به گونه ای که در پایان معاملات این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۶۳۰۲ واحدی معادل ۱.۱۸ درصدی به یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۱۵ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، کچاد، خودرو، کگل و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند.


در چهارمین روز هفته ( سه شنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۰) با افت اندک مواجه شد. به گونه ای که در پایان این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۲۸ واحدی معادل ۰.۰۳ درصدی به یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۸۸۵ واحد رسید. این در حالی است که نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فملی، فارس، پارس و کویر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.


در آخرین روز کاری هفته ( چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰) نماگر کل بورس با افت مواجه شد. به گونه ای که در پایان این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۵۳ واحدی معادل ۰.۱۸ درصدی به یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۳۵۷ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، فملی، وغدیر، شبندر و شپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۲۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۴ هزار و ۶۷۵ نوبت معامله و به ارزش ۴۲ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.



نمادهای پر تراکنش بورس


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، گروه دارویی برکت (برکت)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در گروه نمادهای پر تراکنش قرار داشتند.


صنایع مثبت بازار سهام در هفته گذشته


در هفته‌ای که گذشت محصولات چوبی، پیمانکاری صنعتی، کاشی و سرامیک، فنی و مهندسی، فرآورده‌های نفتی، رایانه، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه، قند و شکر، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، مخابرات، استخراج کانه‌های فلزی، استخراج زغال سنگ، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، سایر واسطه‌گری‌های مالی، خودرو و قطعات، سیمان، آهک و گچ، چندرشته‌ای صنعتی، فلزات اساسی، چاپ، استخراج نفت، گاز جز اکتشافات، بانک ها و موسسات اعتباری، دستگاه‌های برقی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، شیمیایی، زراعت و خدمات وابسته، محصولات چرمی، کانی غیرفلزی، سرمایه‌گذاری‌ها، منسوجات، لاستیک و پلاستیک، خرده‌فروشی، ماشین‌آلات و تجهیزات، دارویی، فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط، محصولات فلزی و صنایع غذایی به جز قند و شکر جزو صنعت مثبت بازار بود.


انتهای خبر

0
0