دنیای اقتصاد
1400/07/02
22:03
بازنگری در محدودیت کارت به کارت ❇️ روابط عمومی بانک مرکزی از دستور رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی مجدد موضوع محدودیت تراکنش‌های کارت به کارت خبر دا...

بازنگری در محدودیت کارت به کارت



❇️ روابط عمومی بانک مرکزی از دستور رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی مجدد موضوع محدودیت تراکنش‌های کارت به کارت خبر داد. این اقدامات در پی آن انجام شد که سخنانی از معاون فناوری‌‌‌های نوین بانک مرکزی در فضای عمومی منتشر شد و از محدودیت تعداد تراکنش‌‌‌های روزانه کارتی خبر می‌‌‌داد. بر این اساس مجموع تعداد تراکنش‌‌‌های واریزی که به کارت‌‌‌های هر شخص حقیقی پرداخت می‌شود، در طول شبانه‌روز به ۲۰ تراکنش و در هر ماه به ۸۰ تراکنش محدود می‌شود.



❇️ این سخنان، واکنش‌‌‌های بسیاری را در فضای مجازی در پی داشت و انتقادات زیادی را برانگیخت. محور انتقادات به سخنان معاون فناوری‌‌‌های نوین بانک مرکزی، ‌‌ مشکلاتی بود که این محدودیت تراکنش می‌تواند برای اشخاص حقیقی و حتی کسب‌وکارها به وجود بیاورد.



❇️ این موضوع باعث شد تا بانک مرکزی با انتشار یک اطلاعیه، درباره این طرح شفاف‌سازی کند و اعلام کند این محدودیت جدید با هدف نظارت بیشتر بر تبادلات پولی و جلوگیری از سوءاستفاده‌‌‌های احتمالی از انتقال وجه کارت به کارت اعمال می‌شود.



❇️ اما پس از ساعاتی این بانک اعلام کرد که رئیس کل بانک مرکزی دستور بررسی مجدد طرح محدودیت تراکنش‌‌‌های کارت به کارت را داده است.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/p۷۴۹۸۱

انتهای خبر

0
0