سنا
1401/02/26
08:08
احتمال افزایش قیمت نفت در پی کاهش عرضه جهانی

به گفته «کازوهیکو سایتو»، تحلیلگر ارشد شرکت Fujitomi Securities Co Ltd ، انتظار می‌رود بازارهای نفت در این هفته رشد کنند؛ زیرا ممنوعیت معلق اتحادیه اروپا بر نفت روسیه باعث کاهش بیشتر عرضه جهانی نفت خام و سوخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از رویترز، قیمت نفت در آغاز معاملات امروز، دوشنبه کاهش یافت؛ این در حالی است که سرمایه‌گذاران با ابراز آمادگی اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه از عرضه جهانی نفت نگران هستند.


در جلسه معاملاتی پیشین، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶۴ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۱۱۰ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۹ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.


چهار دیپلمات و مقام ارشد روز جمعه گفتند اتحادیه اروپا همچنان قصد دارد با تحریم مرحله‌ای نفت روسیه در این ماه موافقت کند.


هفته گذشته، مسکو - که اقدامات خود در اوکراین را «عملیات نظامی ویژه» می نامد - تحریم هایی را علیه چندین شرکت انرژی اروپایی اعمال کرد که باعث نگرانی درباره عرضه شد.


در همین حال، معاملات آتی بنزین در ایالات متحده بار دیگر در روز دوشنبه به بالاترین حد خود رسید، زیرا کاهش ذخایر باعث افزایش نگرانی‌ها درباره عرضه شد.


به گفته «سایتو» از اوراق بهادار فوجیتومی، قیمت نفت، به ویژه قرارداد کوتاه‌مدت WTI، همچنان صعودی باقی ماند، زیرا قیمت بنزین آمریکا در بحبوحه واردات ضعیف‌تر فرآورده‌های نفتی از اروپا به افزایش خود ادامه داد.


در سمت عرضه، شرکت‌های انرژی ایالات متحده در هفته منتهی به ۱۳ ماه می، سکوهای نفت و گاز طبیعی را برای هشتمین هفته متوالی افزایش دادند.


آخرین گزارش ماهانه اوپک نشان داد تولید اوپک در ماه آوریل با ۱۵۳ هزار بشکه افزایش به ۲۸.۶۵ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به افزایش ۲۵۴ هزار بشکه ای که اوپک طبق توافق اوپک پلاس مجاز دانسته بود، عقب است.


قیمت نفت و طلا در معاملات امروز


به گزارش سنا از سی ان بی سی ، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، ‌دوشنبه، در ساعت ۷:۵۳ به وقت تهران، با کاهش ۱.۴۵ درصدی در هر بشکه، ۱۰۹ دلار و ۹۳ سنت معامله شد. قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۱.۲۹ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۰۹ دلار معامله شد.


طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۱۲ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۱۰ دلار و ۴۰ سنت معامله شد


نقره نیز با کاهش ۰.۳۰ درصدی، ۲۱.۰۶ دلار معامله شد.


مس با کاهش ۰.۷۱ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۱۴۵ دلار قیمت خورد.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0